måndag 1 mars 2010

Är det framme än?

Förlåt mig, men jag kunde helt enkelt inte låta bli, jag var bara tvungen till att göra det.

Så därför gjorde jag det, igår kväll närmare bestämt. Jag spenderade en del pengar på min familj, även fast dom allehopa envisas med att säga åt mig att inte göra det.

Men jag gör det ändå. För det mesta i smyg, för jag har ju faktiskt köpt presenter tidigare till några stycken, men jag har inte skickat hem dom bara, men nu blir det ju lite mer uppenbart.

Jag hoppas bara att det ska fungera...

Det är nämligen så, att om två dagar fyller min syster år, om en vecka fyller min pappa år och i december fyllde min mamma och min brorson år och så var det även jul mitt på allt.
Så jag har alltså missat/kommer att missa hittills 5 större familjefiranden sen jag flyttade till Paris. Jag kommer även att missa min brors och min svägerskas födelsedagar också senare i vår, och i sommar missar jag min styvfars och min halvbrors.

För att inte säga alla mina kompisar födelsedagar som jag missar/har missat, men dom grattar man över internet och sen är det inte mer med det, så jag är lite hård mot dom.

Ja, sen var jag ju borta vid medelhavet mestadelen av 2009 också, så missade typ allt då också, men då köpte jag inga presenter, eftersom jag då var utan jobb och pluggade, men nu så jobbar jag heltid och får fast lön varje månad, och så betalar jag en ganska överkomlig hyra och lever snålt, så jag anser att jag har råd att göra såna här grejer då.

Så därför köpte jag lite grejer på en internetsida och skickade hem till min syster=)

Jag fick ett bekräftelsemail idag, så det borde vara framme imorgon, och jag skrev hennes namn som mottagare, så jag hoppas att det kommer att gå för henne att hämta ut paketet nu bara...

Jag ska ringa henne imorgon eftermiddag, så du får se till att vara hemma vid telefonen och svara på det konstiga numret som ringer då!

Efter det ska ni alla få veta vad som gömmer sig i paketet ;)

Imorgon ska jag även till banken, och jag hoppas nu på att det ska gå smidigt där, så att jag kan få ut min lön någon gång, fick nämligen ännu en check idag, så jag har ganska mycket pengar bundna i checkar vid det här laget ska ni veta...

Sen, jag vet inte om det blir imorgon eller på onsdag, så ska jag även gå på museum, och se på en fotoutställning jag hört talas om, mer om det efter att jag varit dit.

Nu, kolla på lite serie, sen sängen, godnatt!

Inga kommentarer: