tisdag 23 mars 2010

Typiskt

Idag är jag ledig, det är sol ute och varmt och fint väder, sommaren har nått Paris, som jag redan nämnt=)

Men,

Jag vill inte lämna lägenheten idag.

Det var väl som så, att i helgen så hade jag ingen aning om vad jag skulle göra under mina lediga dagar den här veckan, jag brukar alltid gå ut och shoppa, promenera runt i staden eller gå på museum, min nya hobby.

Men, eftersom jag redan sett dom visningar och shoppat det jag velat, så tänkte jag att jag bara skulle sitta hemma en hel dag och inte göra ett skit.
Jag tänkte ligga i pyjamas i min säng hela jävla dagen och läsa bloggar och kolla på serier och filmer. Jag hade inte haft en endaste tanke på att gå ut alls, så jag tog även tag i att fylla på skafferiet igår kväll då jag slutat jobbet så att jag skulle slippa bli utan mat idag.

Men, som ett omen, igår kväll då jag för ovanlighetens skull läste DN, så fick jag syn på en artikel om Yves Saint Laurent, och fick en sån hemskt stor lust att se den utställningen. Jag gick även in på muséets hemsida och där såg jag även en annan utställning som jag varit lite intresserad av, men inte lagt mer energi på för att undersöka ytterligare.

Såå, då sitter jag alltså där, på kvällskvisten dagen innan jag har en hel dag med absolut ingenting att göra, och hittar två utställningar på ett och samma museum som jag verkligen vill se.
Och vad tror ni att jag bestämmer mig för att göra då? Precis. Här ska gås på museum och bli kulturellt stimulerad!

Men, som sagt, så vågar jag inte riktigt lämna lägenheten idag, för att jag är inte riktigt helt hundra på att jag litar på att min roomie kommer låta mina grejer vara.

Min roomies beteende dom senaste två dygnen ska jag redogöra lite senare idag, för nu är jag upptagen med annat, och det är något i särklass så det behövs ett alldeles eget inlägg för det.

Men jag kan säga så mycket som detta, att jag nu börjar tveka på hennes psykiska stabilitet så till den grad, att jag inte vill lämna henne här ensam.

Inga kommentarer: