fredag 26 mars 2010

Dagens...

underkräm!
Det här är den billigaste krämen, från det billigaste märket i en av dom största affärskedjorna som man kan få tag i här i Paris. Men ändå så är det en av dom bästa hudkrämerna jag har använt.
Jag har fruktansvärt torr hud och jag får då lätt eksem och torrblåsor överallt. Hela den här vintern har jag besvärats ovanligt mycket av eksem, varför har jag ingen aning om, och jag hade med mig några krämer och salvor hemifrån Apoteket. Vid det här laget så är ju dom självklart slut och jag har även lyckats göra slut på en bunt krämer jag köpt på Yves Rocher, men för någon vecka sedan, så köpte jag den här och resultatet...

Bara efter en dag så hade min torra panna blivit helt som ny, och mina eksem jag fått på handlederna efter alla timmars tvättande och diskande på jobbet syns knappt längre.

Tänk att ibland så är faktiskt billigast bäst=)



..svåraste avsked..
Nu har det gått över en vecka sedan mina skor gick sönder, men jag har fortfarande inte haft hjärta att slänga dom. Dom får fortfarande stå här och trängas med mina andra skor i garderoben.
Varför är det så egentligen? Att man inte kan slänga såna här saker? Man vet ju att man aldrig kommer att använda dom igen, dom har ju inte något direkt värde för en ändå och till hösten kan jag ju säkert köpa ett par nya av samma modell igen. Men ändå så vet jag att dom här stövlarna kommer att stå där tills jag måste börja packa för hemfärd, och då kommer jag att slänga dom för att dom helt enkelt inte får plats.


Just nu...

så sitter jag med en kopp grönt mintte, klev upp 7 idag fast jag inte börjar förräns 11, men jag ska ändå börja 8 imorgon igen, och på söndag och måndag, så kände att det skulle bli lättare att vända på dygnet på det här viset, man får ju en lugn morgon iaf.

Inga kommentarer: