torsdag 11 mars 2010

Min arbetsdag

Idag fick jag träffa våran nya ansvariga för cafét. Hon började i tisdags så hon är fortfarande på inlärning, men hon verkar ha koll på det mesta. Nästan.

Hon skickade ner mig till förrådet idag, och jag märkte senare på eftermiddagen att hon hade missat att skriva upp några grejer. Jag tänkte att det kanske skulle se lite oschyst och orespektfullt ut att dubbelkolla vårat förråd uppe, för att kolla så att hon verkligen skrivit upp allt som vi behövde, men det kommer att straffa sig imorgon då jag vet att vi måste ner och hämta mer grejer.

Ja, jag gör så annars, om det är någon annan som skrivit lista med saker som jag ska hämta, då dubbelkollar jag jämt själv, så att jag verkligen vet hur mycket vi behöver, annars så kanske man tar för mycket, eller för lite. Eller glömmer någonting eller tar någonting som vi inte alls behöver.

Därför föredrar jag att skriva lista själv, men nu då vi har en som är ansvarig....så känner jag att dom dagarna antagligen är förbi. Förutom då hon inte jobbar då vill säga.

Jag fick även en liten tillrättavisning då jag skulle gå på rast, jag mötte henne i dörren, eftersom hon just hade haft sin rast och skulle vara den som bytte av mig, så frågade hon mig om vart jag skulle och att jag hädanefter skulle vänta på hennes direktiv.

Fast det var managerns direktiv jag följde nu.

Ja, detta tycker ju jag är lite mycket faktiskt, vi har ett schema, där det står när vi börjar, slutar och mellan vilka tider vi ska ha våran rast, men ändå så måste vi vänta på att en manager, och nu hon, ska komma och säga åt oss att det är ok att ta rast på våran ordinarie tid.

En gång, i förra veckan tror jag att det var, så stämpla jag ut den tid som jag enligt schema skulle ha rast, det var lugnt på cafét då också och dom var 3 baristor där, så det var liksom inget akut behov av mig där ändå, men då jag stod i restaurangen och skulle hämta min lunch, så undrade managern vem det var som hade skickat mig på rast.

...

Ibland är det svårt att jobba i det här företaget alltså, reglerna ändras från dag till dag, från manager till en annan och från vecka till vecka. Allting ändras hela tiden och alla säger och ger olika direktiv hela jävla tiden så tillslut vet man inte vem fan man ska lyssna på eller vad man ska göra.

Det är ju som ett jäkla dagis där ibland, stå still och rör ingenting förräns vi säger åt dig att göra det....Och alla säger olika!

Men ja, så länge man sköter jobbet och gör det man vet att man ska göra så brukar dom låta en vara ifred.

För det mesta.

Inga kommentarer: