onsdag 10 mars 2010

Min helg

Så, då var mina två lediga dagar för den här veckan till ända, tänkte ge en kort sammanfattning om vad jag har gjort..

Jag var till ett museum igår, och kollade på en fotoutställning om Paris fängelser dom senaste 200 åren, intressant var det ju nog, men inte tillräckligt för att rekommenderas...Ja, om ni nu inte är helt såld på fängelsehistorik då vill säga.

Senare så var jag till ett cybercafé för att skriva ut lite papper som jag behövde till banken, väldigt intressant det där, att man ibland kan gå i timmar och inte hitta någonting, och nu då jag inte hade en aning om ifall det ens kunde finnas ett cybercafé i närheten av där jag var, så behövde jag bara gå 5 minuter så hitta jag en, bara sådär.

Idag så hade jag ett möte på banken, så jag var dit i förmiddags och jäklar! vad smidigt det gick där emellanåt.
Vi bara satte oss ner, hon frågade varför jag hade valt dom och inte en annan bank, väldigt lätt fråga då jag inte BRYR MIG om såna saker, jag vill ha en välkänd bank som jag kan göra överföringar själv till mitt svenska bankkonto gratis, och sätta in mina lönecheckar helt gratis och sen kunna handla saker med ett kort kopplat till detta konto...

Är det så mycket begärt?

Men ja, hon var ju hemskt trevlig iaf, frågade om både det ena och det andra, mycket småprat emellanåt som hon fixade med allt för att öppna mitt framtida franska bankkonto.

Och senare, så fick jag även skriva under ett tjugotal papper, med signatur, initialer, datum, och nån radda om att jag läst och godkänner och intygar att allt stämmer och det ena med det andra.

Det är ett helvete med byråkrati ska ni veta och det slutar inte där heller.
För senare, så visade det sig att killen som ska godkänna alla kontoöppningar, han var inte där just idag, eller just den här veckan, så det kommer dröja tills på måndag innan han kan läsa och godkänna mina papper...Sen så var det två intyg som fattades, ett att min försöksperiod på jobbet är slut, tydligen så ska man få ett sånt men det har jag då inte hört någonting om. Och det andra är intyget om att jag bor där jag bor, intyget jag hade, som min hyresvärd skrev den 11 februari, var inte tillräckligt aktuellt ansåg hon på banken...

Men annars så ska det här kanske gå vägen för mig.

Det var väl det jag gjorde av min helg, utöver det vanliga då alltså.

Min roomie fick något ryck imorse, och klev upp redan klockan 8 och började härja runt, hon öppnade fönstret för att vädra, och lagade mat, hon satte sig och kollade på någonting på sin dator samtidigt som hon åt mat osv osv. Hon var helt enkelt väldigt pigg och inte alls sig själv, förstår inte vad det berodde på och nu har hon stuckit ut också!

Ingenting med henne är som det ska idag..

Ja, det var väl dagens rapport...Hej.

Inga kommentarer: