torsdag 18 mars 2010

Ett blogginlägg i bilder(så ni slipper all jävla text nån gång)

Först av allt...

Lite dåliga nyheter från banken, Detta brev fick jag igår, och det säger kort sagt att HSBC inte vill ha mig som kund hos dom. Varför orkar/vill jag inte gå in på eftersom det är så urbota dumt och småaktigt att jag blir förbannad på riktigt.

Så vi lämnar det därhän, och jag har redan bokat tid hos en annan bank, tredje gången gillt säger vi nu!

Som ni även kan se i adressfältet, så går jag under namnet Astrid Kring här i Frankrike, det blir alltid en massa knas, eftersom Astrid står före Jenny i mitt pass och mitt körkort, så som det alltid gör i Sverige och vi därmed är vana med, så får dom för sig härnere att det säger att Astrid är mitt riktiga namn, inte Jenny.
Säger jag därmed att det inte är så det funkar hemma, så blir dom helt vilsna och vet inte vad fasiken dom ska ta sig till, och döper mig därefter till Astrid Jenny. Alltså har jag fått ett dubbelnamn i och med min utlandsflytt...

Även detta är ett ämne som jag inte orkar/vill gå in i för tillfället, eftersom deras trångsynthet och oförmåga att ta in rätt information från mig som faktiskt är personen som bär namnen och som därmed vet vad jag själv heter(Duh), det gör mig bara så irriterad på livet himself.


Misstankar...

Jag tror att min väska stjäl saker av mig, framförallt mat.
I förra veckan, så lade jag ner en energibar i den, för att äta under min lunchrast. Då jag skulle plocka upp den: borta!
Jag vet att jag inte ätit den heller, eftersom jag la ner den på morgonen, 3 timmar senare så hade jag bara öppnat väskan en gång och då jag skulle ta upp den för att äta den, så fanns den ingenstans att finna.

Bevis B: Igår så vet jag att jag hittade en apelsin i den, som jag hade lagt ner i måndags om jag inte minns fel. Jag hittade den igår då jag fikade på stan och tänkte att jag sparar den tills jag kommit hem. Då jag kommer hem så äter jag enbart upp apelsinerna i fruktskålen och rör därmed aldrig apelsinen i väskan.
Idag då jag rensade ur väskan för att byta till en mindre, så fanns inte apelsinen där längre...

Då jag vet att jag inte rört den överhuvudtaget!

Tjuv...
Kanske har jag ätit för mycket apelsiner...


Shoppingen igår då!


Det blev:
En sommarjacka
Med trekvartsärm och skepparknäppning...(visst heter det så?)
Ja, den skiljer sig nog inte så mycket från jackan jag prövade i tisdags,
med tanke på modell och knäppning, men den är i ett annat material
och så är det andra fickor på den här, större och bekvämare att ha händerna i, dessutom tyckte jag det var väldigt somrigt och vågat av mig att ta en jacka
men trekvartsärm och ett skärp=)

Tunikor=)

En grå med jättekrage, jag har tittat på såna här klänningar och tröjor
förr med jättepolokrage, men aldrig riktigt vågat köpa, men nu hitta jag en till bra pris och inte alltför varm, så den här har jag trivts i hela dagen idag och det kommer jag nog att fortsätta med

Och en mörklila tunnare tunika

Det blev ett par ljusblåa slimjeans också, som jag har haft
en ohälsosam besatthet i att köpa.
Inte just dom här specifika kanske, men ett par nya jeans, och helst ett par
ljusare, men inte vita.
Det kommer nog att bli fler jeansköp härnere antar jag, dom här
kostade 19.90€...

Under min shoppingrunda så bestämde sig min högra sko för att
det var dags att säga farväl till jordelivet,
han ville inte gå ett endaste steg till och bröt därför ihop totalt
Väldigt synd på ett par relativt nya vinterstövlar, köpte dom i höstas innan
jag åkte ner, och nu kommer dom aldrig att få känna på en riktig vinter i norr

Jag sörjer dom litegrann för det

Men som tur i oturen, så hade jag köpt ett par tunnare billiga tygskor på
H&M igår under min shoppingrunda, eftersom sommaren har funnit sin väg
till Paris, och jag inte vet när jag kan få mina tennisskor hemifrån, så var det på sin plats att köpa ett par bekväma tunna sommarskor i reserv tills dom kan finna sin väg hit ner, på ett eller annat sätt;)
Just nu...

Så sitter jag med världens näst största kopp med grönt mintte och honung och kollar på Greys, för alla intresserade så kan jag nämna att jag nu arbetat mig igenom alla säsonger, och nu är på den aktuella sjätte säsongen, och har där kollat på hälften av avsnitten.

Och med det så kan vi konstatera att trots mitt heltidsarbete, mina shopping- och muséeturer och annat fläng, så har jag en massa tid över till att sitta och nöta tv-serier över internet...
Sen kan vi även konstatera att jag snart måste påbörja nötningen av en ny tv-serie, då dom jag nu kollar igenom bara ger ett avsnitt per vecka, och då jag kommit ikapp med Greys också, så kommer jag helt plötsligt ha en hel massa mer tid utan någonting mindre vettigt att göra...

1 kommentar:

Anonym sa...

men Jenny, så långt hår du har fått:)

men hmm, lite elakt att misstänka din väska, låter mer som att någon med mer mänsklig form har tagit dina saker:/