onsdag 24 mars 2010

Glädje och saknad

Idag är jag glad. Väldigt glad.

För imorse var jag till ännu en bank, det tog inte ens en timme och vips, nu har jag ett franskt bankkonto.

Mitt Visa-kort anländer om 10 dagar och jag har redan fått sätta in alla mina lönecheckar som jag fått hittills. Så nu har jag en redig summa euro klara att spendera närhelst jag önskar. Om 10 dagar då vill säga.

Jag är även glad, för att det är så fint väder nu i Paris, det är soligt och varmt, och snart ska jag åka ner på stan och gå på museum som jag pratade om igår. Väntar bara på att batteriet till kameran och telefonen ska bli fulladdat.

Jag älskar att vara uppe i tid såna här dagar.

Men, så finns det någonting som jag saknar, förutom någon att dela muséevistelsen med då, jag kan räkna upp minst två därhemma som jag vet verkligen skulle vilja gå på den här utställningen, men det jag saknar förutom sällskap på mitt egna språk, det är Spotify.

Typ alla bloggar jag läser länkar till någon låt eller spellista på Spotify och jag vill också lyssna!

Jag insåg än en gång igår, att jag måste uppdatera min spellista, jag har haft samma musik på min dator i säkert 4 år eller så.

Jag har haft min dator lika länge också. Eller så är det 5 år...? Ja, länge är det iaf, och jag behöver fräscha upp spellistan litegrann och då är ju faktiskt Spotify bra grejer har jag fått för mig.

Alla mina kompisar använder det så hur dåligt kan det vara egentligen?
Det kanske skulle vara värt att betala för till och med...

Aja, det ska jag luska i senare, för nu ska jag åka neråt stan och göra det den här staden gör bäst, gå på en billig konstutställning!

Inga kommentarer: