lördag 25 juli 2009

Sista timmarna

Ja, nu är det verkligen det sista inlägget jag skriver härnere, tror jag...det är ungefär en timme kvar tills jag åker mot flygplatsen och jag har ett batteri som håller max 10 minuter utan laddning så vi får se om jag har tid och lust att gräva fram elkabeln och göra ett inlägg på flygplatsen....
Men ja, igår så gick jag och åt på ett litet billigt créperi med Caroline(bilden, Schweiz), Jordi(Spansk, åker också hem idag) och Larissa(Tysk). Det var riktigt trevligt och gott, Jenny slog på stort och tog en meny med sallad, galette med allt möjligt från havet-en pannkaka typ-, och glass till efterrätt, allt detta plus en karaff vin till oss alla betala jag 13.50Eur för, ingenting enligt mig nu som blivit fransoshjärntvättad. Allt är så dyrt här så att få en hel middag med ett par glas vin för detta pris är oslagbart. Sen gick vi till ett annat café där dom andra ville inta efterrätt, en slags kladdkaka med glass, jag tog ingen eftersom den var minimalisk och kosta 5Eur, plus så hade ju jag redan ätit glass på det andra stället.
Efter det så gick vi på Estivalen, tog några glas vin och kika runt, träffa folk från skolan och från annat håll, och även James, en gammal kompis jag gått i skolan med härnere, han kom idag med sin syster på semester så jag träffa dom och lite annat folk också, träffa Josephine med pojke och familj en sista gång också innan jag var tvungen att gå mot tramen, slog följe med en tysk kille på 17 år, minns inte namnet tyvärr men det var säkert nånting tyskt.
Vi bor i samma kvarter kom vi fram till, men då vi väl kom fram till tramstationen så hade vi missat den redan, med 10 minuter...typiskt. Men jag slapp gå hem själv iaf, det är ju faktiskt bara andra gången som jag fått nån att gå med hela vägen hem till mig=)
Vi pratade om allt möjligt, på engelska blev det eftersom han bara pluggat franska 2 veckor, ja det blev i princip bara engelska hela sista delen av kvällen...Men ja, han vart iaf helt hänförd över att jag jobbade som lastbilschaffis hemma, han kunde inte riktigt släppa det utan vi prata om det hela vägen till Butonnet, alltså nästan hela vägen hem. Jag har nog aldrig träffat en kille så imponerad som han, över mitt val av yrke, och aldrig någon med så många frågor, och så många fördomar. Men det var kul att prata om det igen, och få slå hål på, ja nästan alla fördomar han hade om lastbilschaffisar och kvinnliga förare.



Näst sista vägningen av bagaget, ska göra en gång till nu innan vi far, eftersom den har visat två olika vikter båda gångerna nu, första gången jag vägde det stora bagaget, vägde det 20.2kg, inte så farligt egentligen, håller jag mig under 21 är jag nöjd. Men sen tänkte jag att jag skulle ta ur byxorna jag hade igår och försöka trycka ner i handbagaget så skulle det bli under 20 iaf, tog ut dom och sen visa vågen på 19.8kg. ?? Mina knäbyxor kan knappast väga 0.4kg tänkte jag och testa en gång till med dom också. 19.8 ändå. Så ja, ska väga en gång till och hoppas på att det är den vikten än.
Handbagaget visade först 11.2kg, vägde en gång till utan att ha gjort ett dyft med det, 11.1kg...
Har inte vägd dataväskan med dator än, men jag hoppas att jag slipper väga allt på flyget för jag tror att den går på 5kg nästan, ska väga den också innan jag far, för nyfikenhets skull.

Så ja, nu är ju allting gjort här, jag ska bara ta ur min frukt som ligger i kylskåpet och ta med, och väga allting igen, sen är jag klar..
Hoppas nu att allting går bra för mig, ni kan väl hålla tummar och tår och allt annat man kan hålla för att jag kommer igenom med all min packning utan att behöva betala böter, att jag får ut ett boardingpass på min biljett och att Airbusplanen jag åker med inte är såna där som egentligen skulle ha kasserats...Och att mitt bagage hänger med hela vägen till Arlanda och att jag inte missar transferflyget i Paris och att flygen inte är försenade alltför mycket...Ojojoj, mycket att hoppas på jag vet, men vad ska man annars göra, i dessa tider?

Ni som tror på sånt kan be en bön för mig också angående redan nämnda saker.

Inga kommentarer: