tisdag 14 april 2009

En tråkig eftermiddag

Ja, det var det som trigga igång den här bloggen. Har suttit och inte gjort nånting på hela dan så kände att det här skulle ju fördriva min tid ett litet tag iaf.
Sitter hemma i mitt lilla rum i en liten lägenhet som jag hyr av ett medelålders par, lägenheten ligger på deras hus och jag bor ungefär en halvtimmes gångväg från centrum. För tillfället delar jag lägenheten med en tysk tjej som är 20, ett år yngre än mig alltså, hon går också på samma skola som jag, men åker hem nu till helgen.
Jag kommer ju att bo här ända tills slutet på juli så det kommer nog att bli en bunt roomies under sommaren.
Idag, första dagen efter påskhelgen, har det börjat en hel hög filippiner på skolan, varav fem i våran klass. Plus så har vi fått en ny professor så det var mycket repetition av det vi redan kunde idag, känns så onödigt då man bara går igenom samma sak hela tiden, jag vill ju lära mig nåt nytt, som jag har nytta av!

Vädret, ja detta väder måste man ju nämna nångång så.. Det har varit helt fantastiskt väder ända sen jag kom hit den 1 mars. Soligt, molnfritt nästan varje dag och runt 20 grader, mestadels över det också. Det är som en svensk sommar nu, och dom här fransoserna säger att det knappt har blivit vår än?!
Det går att räkna dom dåliga dagarna på en hand, bortsett från hela påskhelgen som det åska, ösregna och hagla om vartannat.
Idag, efter skolan, gick jag till en klädaffär jag just hittat, fick tips av en svensk tjej som åkte hem förra veckan om den. Det var hur billigt som helst där, och hur mycket kläder som helst, köpte tre boxarlinnen à 4EUR, en tjocktröja för 13EUR och en till topp för 11...och jag skämtar inte, men jag tittade en snabbis på jeansavdelningen, dom kosta mellan 11-16EUR...INGENTING!
Tror att min väska kommer bli väldigt välfylld med kläder innan jag är klar här...
Har ju hittat en del skoaffärer och andra klädaffärer där det finns jättemycket snygga skor och kläder för under 15EUR, Montpelliers trånga affärsgator är en shopaholics våta dröm...

Inga kommentarer: