torsdag 5 november 2009

Jag lever...

Nu är jag i Paris, kom hit igår mitt på dagen, men det har varit mycket väntande och åkande för att komma rätt...Ja, det är ju åkande och väntande som hela mitt senaste dygn bestått av=)
I tisdags höll jag på med dom sista grejerna, packade det sista, fixade det sista med lägenheten och lämnade in nycklarna, åkte till Norrbo med dom sista sakerna och ställde bilen och cykeln hos pappa, sen åkte jag och mamma till Joanna och mormor för att äta middag.
Sen på kvällen satt jag och mamma barnvakt åt bebisen, han kan vara riktigt gosig ibland, ville bara kramas och pussas=)
Eller kasta bollar under tv:n, det var en stor favorit också..

Sen strax efter tolv tisdags natt, kom syster över och hjälpte mig ta ner packningen till stationen, det var väldigt uppskattat! Så satt hon med mig ända tills jag skulle kliva på.
Så var det tåg ner till Stockholm, 3½tim, sen vänta 1½tim där på nästa tåg, som tog mig till Norrköping, sen ta nästa tåg där tillbaks till Nyköping. Slapp vänta där iaf som tur var.
Sen bussen från Nyköping ut till Skavsta flygplats och där fick jag äntligen bli av med väskorna för ett tag!
Hela min packning väger 45kg ungefär, så det var skönt att få 30 av dom incheckat.
Vänta på flyget, som vart en halvtimme försenat innan vi kom iväg...Sov en sväng på flyget också, men ändå kändes det som den längsta flygresan någonsin! 2½timme har aldrig varit längre...

Landade i Beauvais, som ligger 85km norr om Paris, och fick vänta 2½tim till där på nästa buss för att åka till Charles de Gaulle-flyplatsen, och därefter en taxi till mitt hotell.

Allt som allt tog resandet, från då jag startade i Hudiksvall och fram till incheckning, 15½ timme.

Så igår kväll då jag väl fått väskorna på rummet, så gick jag ner till receptionen på hotellet brevid för att få internet. Det är där jag sitter nu också, internet funkar inte på rummen och inte i receptionen på mitt hotell så, alla andra sitter här också=)

Ringde min arbetsgivare också, så hon skickade ett mail med adressen dit jag ska idag, ska träffa henne 15.00.

Efter det, och då internet slutade fungera av nån knepig anledning, så gick jag och la mig. Tvärslockna kl 20...

Men det kändes väldigt skönt, då man inte har fått sova ordentligt på 37 timmar.
Klev upp sju idag, för att få duscha och äta frukost i lugn och ro, och få sitta här ett tag. Men vet inte riktigt vad jag ska hitta på, hade tänkt åka ner på stan och kolla runt lite innan mötet, men tror det kommer bli väldigt tröttsamt att gå runt i Paris i närmare 6 timmar innan mötet..

Så jag kommer nog sitta här ett tag till, läsa lite bloggar som jag inte gjort sen i måndags, och kolla runt lite, låta alla veta att jag lever och är framme och så...

Jajuste, glömde jag nästan bort...Mitt lås som jag har på ena väskan har gått sönder, det är ett kodlås och JAG VET vad det är för kod, men den vägrar öppna sig! Blev helt tokig igår kväll, då jag hade necessären och sovkläderna däri, så jag lyckades slita upp låset. Ja, det var ju redan trasigt så...men det går fortfarande att använda det som lås så då är det lugnt...Men sen idag, då jag skulle dra igen dragkedjan på bagen som jag lånat av pappa, så gick det handtaget eller vad man nu kallar det sönder. Så nu kan jag inte låsa bagen, jag kan dra igen dragkedjan helt och så, men det finns inget som jag kan låsa den med...Fast nu kom jag på hur jag kan göra, så ska gå upp senare och testa det, vill helst inte lämna väskorna olåsta i rummet...
Jag vet ju inte hur dom gör med rummen här, jag har ett jättelitet rum med 3 bäddar i, men jag kan inte tänka mig att dom hyr ut dom sängarna till nån annan...eller?
Ja, jag vet inte, jag hoppas då inte det...Ska ju förhoppningsvis bara bo här en natt till, får hoppas på att min arbetsgivare kan hjälpa mig med nåt annat boende sen...

Men ja, jag ska hålla er uppdaterade här så mycket som möjligt, nu ska jag kolla min bank, och min mail och sen läsa lite bloggar=)

Inga kommentarer: