måndag 8 mars 2010

Nageltrång

Igår så gillade inte mina naglar mig alls på jobbet. Dom hade gått ihop och bildat en storstrejk mot min person, dom utförde detta genom att totalt vägra hålla ihop.

7 av mina naglar skivade sig, eller gick av helt, och det måste fan vara snabbhetsrekord det.

Och två av dom bröts av så pass att jag numera har nageltrång och skitont.

Jag, som har varit lastbilschaffis i hela mitt yrkesliv hittills, som har mekat och arbetat med händerna i skit och gjort lumpen dessutom med naglar en makeup-artist skulle bli avundsjuk på, utan att för ett uns anstränga mig för att vara försiktig med dom...Jag ansträngde mig inte så vidare mycket med att få mina naglar att bli sådär långa och fantastiskt vackra, utan det kom sig helt naturligt.

Jag vet, livet är alltbra orättvist va? Då en del får allting serverat på silverfat bara sådär;)

Men inte fan gick dom av som torra kvistar då inte, utan det gör dom nu, då jag jobbar inomhus i ett café av alla ställen...

Det finns ingen logik.

Eller ja, en liten detalj kanske, det är ju att då jag jobbade som lastbilschaffis, så tvättade man händerna kanske max två gånger per arbetspass med vatten och tvål, annars så kanske man använde våtservetter med det var ovanligt det också.
Nu, så tvättar jag händerna med nån jävla uttorkande antiseptisk tvålskum typ en gång i timmen, plus så diskar man mycket för hand och man har sina händer i blöt minst en gång varje kvart, om inte oftare beroende på sin arbetssyssla för dagen.

Mina händer är snustorra, och jag har eksem på fingrarna och handlederna, och självklart så skivar ju naglarna sig lättare då dom alltid är mjuka och fuktiga. Det vet man ju sen innan om man har långa naglar och diskar för hand så blir ju naglarna jättemjuka efter bara en liten stund i det varma vattnet.


Jag har så många idéer på vad jag ska skriva om, men jag får aldrig riktigt tiden att räcka till, som idag t ex, så ville jag bland annat kommentera parisarnas speciella klädval, som jag anser inte hör hemma i detta Paris - Modestaden, sen ville jag gå in mer i ämnet Paris - Matnyttiga tips för den nyanlände, för att sen kanske avsluta med ett Saker jag irriterar mig på just nu - Del 2 - inlägg.

Men istället så blev det Beställa presenter till släkten - Del 2, och därav ett kort, fullkomligt ointressant inlägg om mina jäkla naglar som gör så förbaskat ont.

Förlåt pappa, men jag trodde att det blivit för sent för att ringa dig nu, då klockan börjar närma sig 22.00, så jag ringer imorgon eftermiddag istället, jag kunde inte ringa tidigare ikväll heller eftersom min hyresvärd gick Martin Timell i sin sons rum så allt bankande och slamrande därifrån skulle ha gjort det omöjligt att kunna prata som folk...

Inga kommentarer: