onsdag 31 mars 2010

Mer förändring

Sitter i Svenska Kyrkan idag, satt hemma precis hela dagen igår, orkade inte göra någonting så satt och spelade och kollade på serier, kikade tillbaka på gamla inlägg som jag skrev nere i Montpellier också, minnena...

Men iaf, idag så ville jag inte sitta hemma, då alla i familjen verkade vara lediga idag och var hemma, plus så håller koreanskan på att flytta ut just nu. Eller ja, hon har nog lämnat lägenheten nu vid tvåtiden och är på väg mot flygplatsen för att bege sig hem till Korea.

Ikväll så anländer min nya roomie, vid 18-tiden skulle hon flytta in. Det blir en brasilianska den här gången. Jag hoppas att detta kommer att fungera bättre för jag orkar inte med fler duster just nu känns det som.

På tal om fler duster ja, så insåg jag efter allt liv som min hyresvärd ställde till med angående en vägg som koreanskan har "förstört". Visst, hon hade tejpat upp en karta på väggen, och då man tejpar upp saker på tapet, så blir det ju självklart märken. Så hon ville ha 20€ eftersom hon nu skulle bli tvungen att tapetsera om den delen av väggen.
Jag insåg, att då jag kommer att flytta ut, så kommer det antagligen att bli samma liv om väggen där jag har sängen ståendes nu. Det är som svarta skuggor på en del av väggen, sen så är det ett skrapmärke där också, med lite grönfärg i, sen så är det ett svart streck alldeles brevid.

Jag vet inte hur länge dom där skadorna varit där, jag har då inget minne av att jag har gjort dom, men jag kan inte minnas ifall dom var där innan jag flytta in. Jag minns inte att jag lade märke till dom innan heller.
Alltså, jag är inte helt hundra på ifall det är jag som gjort märkena, men till 99% är jag säker på att det inte är jag. Men jag vet redan nu att det kommer bli svårt att bevisa för henne då jag flyttar ut att dom var där då jag flytta in.

Det enda jag får hoppas på, är att hon har haft tillräckligt koll på vilka skador och märken som funnits i rummet sen innan, och att hon kommer att lita på mig tillräckligt mycket då jag säger att det inte är jag som har gjort det.

Det är inte pengarna det gäller, utan att hon ska lita på mitt ord då jag säger att skadorna var där sen innan.

Men ja, anledningen till att jag gick till Svenska Kyrkan, det var mest för att jag vart sugen på semlor, och jag vet att dom har sålt hemmabakade semlor här förr. Men idag så hade dom självklart slutat med dom. Väldigt typiskt, då jag var hit en snabbis förra onsdagen och då hade dom iaf.
Det får bli en kanelbulle och en kopp kaffe istället.

Inga kommentarer: