tisdag 16 mars 2010

Blää

Gjorde havregrynsgröt till frukost idag, som alla andra dagar.

Lite knepigt det också egentligen, då jag aldrig varit särskilt förtjust i havregrynsgröt till frukost, det är liksom någonting jag brukade göra till middag eller lunch förr, då man inte hade handlat på 3 veckor och inte hade ett skit i varken frysen eller skafferiet, förutom ett 2kilos havregrynspaket och ett paket knäckebröd.

Eller så brukade jag göra det till middag bara av lathet, det tar ju bara 3 minuter i mikron så var det klart.

Nu så äter jag havregrynsgröt och knäckebröd varje morgon, med äppelmos och ett glas apelsinjuice.

Men i alla fall, det jag ville komma till var, att jag just har köpt ett eget saltpaket.

Ett billigt sådant, i papper, så hålet är i storlek LöjligtOnödigtFörJävlaStort för ett saltpaket.

Såå, då jag skulle salta min gröt imorse...

Min första idé var att sockra gröten, eftersom jag har äppelmos så sockrar jag inte vanligtvis min gröt, men vafan, man måste ju försöka rädda den med det man har.

Bad idea. Very, very bad idea.

Det var bara att kasta alltihopa och ta den sista yoghurten med dom torra smaklösa flingorna jag köpte då jag just flyttade hit.

Förövrigt så moläter jag apelsiner nu också, då jag handlade mat i förra veckan så köpte jag ett nät med 3 kg apelsiner eftersom jag trodde att dom kostade 1.50€ per nät.

Problemet låg ju inte i hur fasiken jag skulle lyckas sätta i mig 3 kg apelsiner innan dom skulle bli dåliga, utan att jag trodde att jag hade köpt 2 kilosnätet som var det som kostade 1.50, nätet jag köpte på 3 kg kostade lite mer än 4€...Så inte bara fick jag ytterligare 1 kg apelsiner att sätta i mig, utan gick back med drygt 3€...

Än så länge går det framåt skulle jag tro, mina naglar är orangea, jag har ständigt apelsinkött mellan tänderna(kött, huga) och jag inbillar mig att all denna C-vitamin jag får i mig kommer hålla mig frisk i lugnt ett år.

Jag har 6 stycken kvar, har redan ätit en nu på förmiddagen och så fort jag skrivit klart det här så ska jag påbörja nästa.

Men nu så blir det nog inte apelsiner i fruktskålen på ett bra tag misstänker jag.

Inga kommentarer: