tisdag 2 juni 2009

Nu så är jag tillbaka i Montpellier, kom hit igår eftermiddag vid tre-tiden...Jag var ganska så trött igår eftermiddag kan jag lova, somna vid fem-tiden tror jag det var, med datorn i knät..
Men ja, jag hade ju vart vaken sen tolv på söndagen, och bara sovit litegrann på tåget ner till arlanda och lite där också innan man kunde börja checka in.
Sen då jag satt på flyget så somna jag typ på en gång också, vakna till litegrann då jag hörde att vi skulle bli tio minuter försenade för att det var några som vi skulle vänta på. Sov genom hela säkerhetsgenomgången och då vi lyfte, vakna först då dom servera frukost, som var riktigt god faktiskt. Hade hört att den skulle vara förjävlig men inte enligt mig.
Sen fick jag sitta och vänta en timme i Paris, och efter det så flög jag till Montpellier, jag såg faktiskt hela Paris från mitt fönster då vi landa=)

Sen igår hände det inte så mycket, var ju röd dag här så allt var typ stängt så jag gjorde lite mat och åt, sen somna jag.
Idag så har jag och tre till kommit till en ny grupp med en ny professor, och idag så gick vi igenom i princip bara nya grejer, men också en del som vi redan har gjort men bara litegrann för längesen så det var bra att få börja med det igen.
Sen kolla vi på film, vi gjorde det på ett annorlunda sätt om man säger så. Vi var i grupper två och två, och först kolla den ena på tre minuter av filmen, och sen gav den personen en recension till den andra, så att han/hon sen skulle recensera för gruppen. Sen gjorde vi tvärtom och så efter det så kolla vi alla på scenerna tillsammans med ljud och text, det var det inte då det bara var den ena som kolla och skulle förklara för den andra.
Och så hade vi till läxa tills imorrn att skriva en recension på allt vi såg.
Sen gick vi igenom många nya verb, en massa känslor som aggressiv, frysa, paranoid osv...

Höll på med läxan i tre timmar idag, och efter det ville jag gå ut och gå, men kolla på klockan nu och den har blivit alltför mycket för det tror jag...Brukar ju lägga mig vid tiotiden och den är ju halv nu, skulle ha fikat lite också, är hungrig nu...Man blir ju det då man bara äter en gång om dagen kanske...

Inga kommentarer: