söndag 14 juni 2009

Helgen som gått alltför fort

Igår var jag ju i Marseille hela dagen med åtta andra från min klass. Marseille är en hamnstad som ligger knappt två timmar österut om Montpellier med tåg.
Vi åkte båt ut till Monte Cristo-ön och kika först, sen gick vi upp till den gigantiska och magnifika kyrkan som finns på ett berg typ i kanten av stan, den har två våningar och ett skithögt torn, helt fantastisk utsikt över staden och havet...
Efter det så fanns det ju inte så mycket mer att göra, vi gick runt i stan, tog en milkshake på ett litet ställe och så.
Då man tänker efter så verkar det ju inte som att vi gjorde så mycket där, men vi var där närmare 8 tim och hade fullt upp typ hela tiden så...
Sen åkte vi tillbaka till Montpellier, kom hit strax efter nio så då gick vi till en restaurang och åt middag, fullt normalt i detta landet faktiskt att äta middag ute vid tiotiden..Och så var det festival igår här också, dom hade riggat upp en scen på Comedié och dom spela och dansa på natten där, gick inte och kolla direkt, men då jag och en tjej stod och vänta på tramen så lyssnade vi på musiken iaf.
Kom i säng tjugo i ett, med en bunt blåsor på fötterna och väldigt trött och utmattad.
Använde mina nya, vita ballerinaskor igår, dom var inte direkt promenadvänliga kan jag säga, inte för en hel dag sådär..
Var väldigt svettig och skitig också eftersom det var 40 grader varmt igår också, men jag upptäckte då jag kom hem att det har flyttat in en ny tjej i det andra rummet, så jag tänkte att det kanske inte skulle vara så schysst mot henne om jag kom hem halv ett och ställer mig och duschar, egentligen får jag ju inte det för hyresvärden heller av nån oförklarlig anledning så jag tänkte att det var lika bra att låta det va.
Idag så sov jag ut iaf, till tio och då ställde jag mig i duschen en stund, körde på med lite peeling och grejer eftersom jag var på stranden idag, då är det ju bra att få bort allt dött och skit och grejer på huden innan så att man kan få en jämn fin färg...
Sen så hälsa jag på tjejen på andra sidan väggen, hon heter Morgan och är rökare, det är typ det jag vet...Hon gillar nog att prata också och är väldigt snäll, hon har erbjudit mig en hel drös mat som hon har fått innan men inte tänker äta..Fick inget bra svar på varför och jag tyckte att det lät lite skumt, ja det enda svar hon gav var om jordgubbssylten, hon hade fått det av sin mamma men hon gillar inte jordgubbssylt, men resten har jag inte en susning om...
Men jaja, vi får se med den saken...

Ja på stranden var det jätteskönt iaf, soligt och varmt och det var varmt i vattnet också, inga krabbor(:D) och inte så skitigt på stranden, men det var ganska mycket grejer i vattnet dock, så det var inte riktigt hundrapoängare. Det var lite tråkigt också då jag var där med 3 schweizare och 2 tyskar, så dom prata ju mest tyska med varann och jag fatta inte allt direkt...Ibland fick jag vara med på franska som tur var, annars skulle det inte ha vart så skoj. Men ja, det var helt ok.
Sen så åkte jag hemåt och nu har jag duschat av mig all sand, ätit middag och bytt lakan och handdukar, imorrn så ska jag städa mitt rum, tvätta kläder och handla mat så det blir fullt upp det.

Hoppas inte mina blåsor på fötterna ställer till det alltför mycket för mig, för då kanske jag skiter i allt och bara ligger kvar i sängen hela dagen..

Inga kommentarer: