torsdag 18 juni 2009

Är på väg ut ikväll igen, var ut igår med en kille från australien och tog två öl, och ska ut ikväll också, jag vill gå och titta på en piercingshow som är ikväll, men ska se ifall han är på det, annars blir det väl samma som igår...
Men det är lugnt det också, är så himla skönt att bara komma ut från lägenheten och göra nånting annat än att plugga franska och sitta vid datorn...

Har gjort klart nästan alla läxor, är en bara som jag inte fattar riktigt hur jag ska göra bara så den får jag göra imorrn istället.
Hade två timmars snack med en annan professor idag också, vi gick igenom lite uttal, och en text med mycket familjära uttryck som jag jättegärna vill lära mig mer av. Vi har kommit överens om att träffas några gånger efter skoltid och göra lite sånt, han ska hjälpa mig med uttal och sånt och så ska jag lära han svenska=)
Han vill ju lära sig svenska, men det finns knappt några böcker för det, och inga kurser liknande den här jag är på, bara Svenska För Invandrare och det är ju över ett helt år och kan bli lite snurrigt då det är så många olika nationaliteter i såna grupper. Och han vill ju bara åka till Sverige och plugga svenska några veckor, precis som man kan göra i typ alla andra länder...Det är konstigt att det inte existerar i Sverige faktiskt...
Men jaja, nu ska jag fika litegrann och sen dra ner på stan, konstigt att han inte har hört av sig än...

Inga kommentarer: