måndag 8 juni 2009

Då var den helgen slut och så var det ny vecka igen..Har fått nästan en helt ny klass nu, fyra kvar från förra klassen och fem nya, och en helt ny professor. Tycker det har gått väldigt bra iaf, en del av dom nya är verkligen helsköna och trevliga, och så har vi gått igenom nånting som jag velat lära mig ganska länge nu - som jag faktiskt kollade upp själv igår då jag hade tråkigt och ville plugga - kroppsdelar.(hur stora är dom oddsen?)
Förutom det så gick vi genom mer verb, maskulina och feminina med lite olika övningar med det, och lite annat smått och gott. Men som varje måndag så gick nästan halva dan åt till att presentera sig själv och lära känna dom andra i klassen...
Vad gjorde vi mer då? Tror det var allt faktiskt...Fick ganska mycket läxor tills imorrn också, vilket är ganska bra för då sätter jag mig faktiskt och pluggar ordentligt, med ett prov på kroppsdelar, verbens böjningar maskulint och feminint och en text med hur folket i våra respektive länder är till sättet. Idag skulle vi har beskrivit hur vi tycker att vi är till personligheten också, men då vi inte hann med det så skrev jag ner det också, som mer träning.
Sen fick vi två övningar till också, med att fylla i en text med rätt ord, i singulier eller pluriel, och en annan med några ord, då vi skulle skriva om ordet var i singulier, pluriel eller om det är samma stavning till båda.
Så jag har suttit och hållt på med allt det i princip hela tiden sen jag kom hem vid typ halv två-tvåtiden.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra...Det har ju inte hänt nåt intressant heller så jag vet inte, min hyresvärd sa att det skulle komma en ny roomie till mig också, men hon har inte dykt upp än. Det ska vara en fransyska som ska stanna i 3 veckor så jag hoppas att hon är här ganska mycket eller iaf vill umgås med mig litegrann så jag får träna min franska mycket, det är ju så svårt då man inte pratar så mycket på fritiden och det är ju språket som jag behöver öva mer på, det blir ju så mycket roligare då det kommer nån att bo med också, jag tycker det är så otroligt tråkigt att bo ensam faktiskt.
Visst, jag får ju faktiskt hela den här lilla lägenheten för mig själv, och jag är ju mest i mitt rum så, och då man kan komma och gå och göra vad man vill men vafan...jag är ju en social person som inte gillar att vara ensam alltför mycket och nu har jag ju bott ensam här i minst en månad, mer också eftersom den förra tjejen aldrig var här heller.
Blir ju mycket roligare också om den här nya tjejen är i min ålder och är social också och inte bara typ, är med sina kompisar eller är i sitt rum hela dagarna och inte vill bli störd...

Men jaja, ska väl lägga mig och plugga lite mer kroppsdelar, det andra kan jag ju redan så ska bara få ihop det med kroppen också så jag minns det sen, ha en bra kväll=)

Inga kommentarer: