måndag 15 juni 2009

Bilder från Sète och Marseille



Vy över medelhavet



Nästan framme här, till Notre Dame kyrkan


Hela den här backen gick vi uppför, och det är
fortfarande en bra bit kvar


Och som vanligt i Frankrike, var det även idag
demonstrationer och protesttåg, här är det
tal i parken mot nånting som Marseillanarna
inte gillar, vi stod inte kvar och lyssna, var
fullt upptagna med att gå upp till kyrkan...


Ser ni kyrkan däruppe?
Dit upp har jag gått...





Slottets innergård om man säger så, hur många rum
-eller fängelsehålor- det fanns i det där slottet vågar jag
inte gissa mig till...


Utsikt över Marseille från toppen av Château d´if








Château d´if, dom flesta bilderna är på detta
slott som är mest känd för Monte Christo



En del av hamnen i Marseille, det är ju också en
hamnstad, men betydligt äldre än Sète om jag
kommer ihåg guidningen rätt...


Utsikt över den gamla stadsdelen av Sète


Om jag minns rätt är det här konsulatet i Sète....


Det vart en del långa, branta backar, upp till
en kyrka som hade stängt 2 min innan vi kom



Sète är en hamnstad så det var många båtar med
tillhörande fiskmåssvans


Fanns en del roligt utsmyckade båtar där också



Utsikt över medelhavet och den stora hamnen


Nya stadsdelen av Sète


Nu vart det sent, måste tänka på nya roomien också, så imorrn lägger jag upp bilderna på Notre Dame kyrkan...

Inga kommentarer: