fredag 5 juni 2009

Helg igen

Ja då vart det fredag den här veckan också, puh...
Har haft mycket att göra den här veckan känns det som, blir ju så då man helt plötsligt ska få byta grupp och hoppa upp ett steg i franskan=)
Man vill ju bevisa att man faktiskt kan det här språket nu, men problemet med mig är att jag slarvar för mycket med inlämningsuppgifterna, jag dubbelkollar ju innan jag lämnar in dom, men inte tillräckligt noga så jag missar ofta små slarvfel, som tex att skriva ett ord i pluriel, glömmer att böja nåt verb eller helt enkelt skriver meningen i fel ordning...Lite jobbigt då man sen får tillbaka texten med en massa överstrykningar och rättningar, oftast med en röd bläckpenna...Inte kul så nu nästa vecka då jag kommer upp på B1-nivå(yay!) så ska jag bättra mig och dubbelkolla fem gånger innan jag lämnar in nånting!
Eller ja, typ, iaf.

Vet inte vilka som jag ska gå i samma klass som heller, professorerna har gått igenom allt det grundligt nu i veckan så typ alla ska byta grupp, professor och nivå nästa vecka. Innan så har ju jag gått i samma klass som Josephine(svenskan) och Moonyoung(koreanskan) och vi har alltid haft Sophie som professor också, minus några veckor med två andra då hon hade nån grupp som förberedde sig för DELF-DALF proven. Alltså dom proven man ska göra för att få på papper att man faktiskt kan prata och förstå franska, ville göra dom förut jag också men man får ju ett bevis från skolan med ens kunskaper och vilken nivå man är på så jag vet inte om det är så nödvändigt att göra dom nu, kanske om nån arbetsgivare eller så i framtiden vill ha det så får jag göra det då istället.

Anyhow,
eller ja, det var inte så intressant det jag tänkte skriva så jag skiter i det=)

Humm, vet inte riktigt vad jag ska göra i helgen, det ska tydligen bli dåligt väder med mycket åska och regn, så hoppas bara på att jag får igång DVDspelaren i datorn så jag kan ligga och kolla på film, låna några av syrran i söndags och nu då jag testa så funka det inte att spela upp filmerna...Mystiskt...
Men ja, kanske ska ut ikväll med några från skolan, det är några som ska åka hem i helgen så det ska bli lite avslutning med dom, men ja vet inte om jag ska hänga med, har ju inte nån av deras nummer men dom har ju mitt så vi får se.

Vill inte ha dåligt väder ju! Bor man vid medelhavet så vill man ju att det ska va fint så man kan cykla dit på helgerna...Har vart mulet hela dagen idag, regnat lite också och det är bara 22 grader nu, jag vet, töntigt att klaga på 22 grader varmt men det är kallt här det ju, hade t om jeans på mig idag...

Ska nog göra en kopp kaffe nu, lägga mig och läsa lite eller nånting, är ganska trött nu, och sugen på nånting men vet inte vad, vi prövar med kaffe först och ser hur man mår sen..

Inga kommentarer: