fredag 1 maj 2009

Sitter och äter lite chokladkakor som Josephine har gjort, hon går ju på diet så då tänkte jag förbarma mig över henne och ta några stycken, så hon slipper frestelsen som ni förstår=) Jag som är helt anti alla bantningskurer och dieter bryr mig inte ett smack om att sånt är helt förbjudet såhär innan beach-09.
Dom var riktigt goda kan jag lova, det är det viktigaste=)

Idag var jag ner en sväng på stan för att se hur dom firar 1 maj i Montpellier, det var en parad som jag hann se, och sen elda dom upp en docka som skulle föreställa Sarkozy, han är inte en populär kille i detta land kan jag lova, och det var demonstrationer, musik, vindrickande ur plastmuggar och så sålde dom en speciell blomma överallt också, som heter "muguet", den symboliserar nånting som jag tyvärr har glömt bort, vi prata om det igår på skolan och självklart glömde jag bort vilken roll den hade för fransmännen.
Aja, efter det så gick jag runt i stan och kika, blev stoppad av tre killar som undra om jag möjligtvis var svensk, lite läskigt bara då dom vägra låta mig gå vidare då jag sa att det stämde, dom satt utanför en bar och ville därför bjuda mig på en öl, men jag ljög och sa att jag skulle träffa en kompis och inte hade tid så som tur var så lät dom mig va.
Efter det så var det ytterligare en kille, den här var lite äldre än dom andra, som börja prata med mig, jag sa att min franska inte var så bra och att jag var svensk, då sa han att han hade känt en svensk kille en gång i tiden som var läkare eller nåt sånt, han var en sån som prata riktigt snabbt så jag fatta inte riktigt allt som han sa. Men ja, det gick bra faktisk.
Det var väldigt lugnt och folktomt i stan också, alla affärer är ju stängda idag så det var riktigt lugnt på dom små shoppinggatorna, det satt bara folk på restaurangerna och på pubarna som hade öppet.
Vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll, eller resten av helgen heller för den delen..Är så tråkigt att gå ut själv då man inte kan så bra franska, men det är ju faktiskt lika tråkigt att sitta hemma ensam och inte göra nånting också så jaa....
Jag kommer väl på nåt antar jag

Inga kommentarer: