fredag 29 maj 2009

gick det här å!

Jamen så var man hemma igen då...tog sin lilla tid och en massa krångel och stress och svett och tårar....kanske inte så mycket tårar men det var nära några gånger!=)
Gick ju till skolan imorse för jag tänkte att jag skulle hinna med nån timme där iaf, men det skulle jag inte ha gjort för det blev bra stressigt på flygplatsen sen! Det gick ingen buss mellan 10.05 och 12.15, jag var på busshållplatsen 11.05....suck, tänkte jag men inget att göra åt det för det tar bara tio min till flygplatsen så jag tänkte att det var lugnt. Det är en liten flygplats också, bara två gates brevid varann thats it...Men.
Hade för mycket övervikt i bagaget så var tvungen att packa ur en massa i handbagaget och dataväskan, men lyckades inte bli av med all övervikt ändå...Men då var klockan typ 13.00 och man skulle vara igenom säkerhetskontrollen och det innan 12.55 och jag såg helt förstörd ut, var svettig och generad för att jag var tvungen att packa om mitt framför allehopa och trött så hon lät mig gå igenom, utan avgifter eller nånting...Blev väldigt glad över det=)
Men ja, det var ju 3.5kg övervikt så det kanske dom inte bryr sig så mycket om...
Sen efter det så var flyget försenat, så det spela ingen roll att jag höll på och stressa och ha mig, för fick ändå vänta en massa, vi kom inte iväg förräns 25min efter schemat...Vart lite stressad för det, då jag skulle mellanlanda i Paris och ta ett annat flyg, men dom väntar ju så egentligen så var det ingen fara...Men ja, ni vet ju hur man blir då sånt händer.
Men planet skrapa och lät, det var vingligt och skakigt i princip hela flygresan och jag var faktiskt några ögonblick helt övertygad om att vi skulle krasha....
Men det andra flyget gick bättre, lät inte lika mycket och vingla inte lika kraftigt så det kändes lugnt, men var ju försenat det också då, pga det första flyget, så jag var glad över att jag inte tog det tidigare direkttåget hem, för det gick 18.48 och vi landa typ 19.05 eller nåt...
Men ja, tog en fika där då, på arlanda, packa i allt i storväskan igen, lite dumt att gå runt med ett tungt handbagage då man inte behöver det...Sen tog jag tåget till Gävle där pappa hämta mig, så skjutsa han hem mig och nu är jag faktiskt hemma....
Känns lite konstigt att vara här nu, det luktar annorlunda, ser annorlunda ut och det är andra saker här nu också, Joel har ju köpt lite nya möbler och han har gjort sig hemmastadd här på ett sätt som inte är som då jag for...Det är kallt här.

Men ja, har packat ut vinflaskorna och ostarna som jag köpte innan jag for, och lagt in i kylen tills imorrn, Jag trodde faktiskt inte att osten skulle bli varm i bagaget, det var typ mjukt och hade nästan smält en del så det måste ha vart riktigt varmt därinne sen jag klev av flyget..
Hoppas det inte är helt förstört bara, så det inte går att äta av det...
Och allt låg i en enda röra alltså, hade med mig tvättmedel också som jag hade för mycket av därnere, det är som styckförpackat i påsar två stora tabletter i vardera, nu var det bara pulver kvar...
Och allt annat, om ni har rest själv utomlands så vet ni vad jag pratar om...

Men ja, nu är ju klockan mycket, ska upp tidigt imorrn och göra mig iordning och gå ner på stan och handla lite grejer och sen blir det familjen hela dagen=)

Inga kommentarer: