onsdag 20 maj 2009

Onsdag igen

Ja idag så var det onsdag igen ja... Har inte gjort så mycket speciellt idag, var på skolan och så, sen tvätta jag kläder. Hade först tänkt att jag inte skulle tvätta, utan ta med all smutstvätt då jag åker hem nästa helg så kan jag tvätta i mina "egna" maskiner och spara pengar plus få tvätten helt torrt utan att behöva lägga ut en förmögenhet, men sen kom jag på hur dålig Joel faktiskt är på att boka rätt tvättider, och så är jag ju bara hemma två dagar och det känns inte så kul att spendera typ en halv dag med att tvätta då man hellre vill umgås med familjen och vänner...
Och idag så var jag och kika i en affär där jag hitta lite bra presenter till dom där hemma, som jag ska köpa nästa vecka och ta med=)
Ska fråga Sophie, min professor, om en bra affär också, letar efter nånting speciellt till nån speciell därhemma och behöver en viss sorts affär till det..=)

Ikväll så ska jag och Josephine ut en sväng och ta ett glas, och kanske gå till ett bmx-evenemang som är hela helgen nu här i stan, det ska vara skateboard, wakeboard, mountabikes, bmx, och en massa annat liknande hela helgen, med tävlingar och uppvisningar, och sen då det är klart så är det happy hour hela natten på området, och då vi är ledig imorrn så känns det ganska givet att gå och kolla.
Imorrn blir det inte att vi går och kollar, för då ska vi åka ett gäng från skolan till en strand hela dagen! så skönt att ligga på stranden och bada en hel dag!
Vi var ju till en strand igår eftermiddag också, till Palavas, men det gick inte att bada eftersom det var fullt med krabbor i vattnet! det var så läskigt då en krabba försökte nypa tag i min lilltå(!!), så efter det bara sprang jag rätt ut utan att kolla...jag ville ju bada då det var så varmt igår i vattnet, så fick övervinna rädslan...Men antagligen aldrig mer!
Men det värsta var, då vi pratade med Sophie om det imorse så sa hon att det alltid är så härnere, nu är det tydligen säsong på Palavas, och sen så blir det säsong för nån annan strand, osv. Men hon sa att det brukar bli bättre senare på sommaren, för det brukar vara just nu i början på sommaren som det är mycket krabbor, men jag hoppas dom försvinner snart så man kan bada utan att få tårna avknipsade...
Men vi ska till en annan strand imorrn så hoppas dom inte har kommit dit än...

Nu har det ju varit runt 23-25 grader varje dag i en veckas tid ungefär, och dom säger att på fredag så ska det bli 30 grader...känns så skönt då det är sommar nu redan, man behöver inte ha långärmad ens på morgonen, och imorse hade jag shorts på mig, utan att det var kyligt...Härligt!

Men nu ska jag ta och äta en apelsin och sen ska jag göra mig iordning för utgång ikväll, ha det gött!

Inga kommentarer: