tisdag 5 maj 2009

Igår kväll så var jag ut med några från skolan så det blev inget inlägg då, kom hem kvart i två tror jag det var...
Vi satt först ute på en irländsk bar som är väldigt populär här, sen vid elva-halv tolv tror jag det var så börja det bli för kallt att sitta ute och så stängde dom då, det var ju måndag så typ alla barer var stängda efter elva men vi hitta en annan bra bar som fortfarande var öppen, så vi gick dit och tog ett glas till.. Det blev faktiskt bara ett glas vitt vin och ett glas öl för mig, satt mest och försökte hänga med i konversationerna som var, det var några tyskar och schweizare med också och dom prata ju tyska med varann och jag har ju typ glömt bort all min skoltyska så där kunde man inte tillföra nånting...Sen kunde dom andra spanska så ibland gick dom över till det och där är jag ju helt lost...Ännu en sak att lägga till på to do-listan, lära mig mer språk...
Men ja, sen var det inte direkt nånting som jag kunde tillföra i dom franska konversationerna heller, men då vi kom in på den andra baren så satt jag och prata ett tag med en annan kille, om livet i allmänhet och musik i synnerhet blev det. Sen tog jag tramen hem, för jag kände att min ena klack hade typ gått sönder, den var helt nersliten så jag vet inte om skomakarn kan rädda den...Jag ska skicka med dom till Sverige nu i helgen och be Joel gå till "min" skomakare för att se om det är möjligt, för jag vill ha dom på dopet i slutet på maj och jag litar inte så skomakarna här tillräckligt för att lämna över dom dit, tror inte att det är billigare än hemma heller så...

Idag har jag haft ont i huvudet hela eftermiddagen, fattar inte varför, för det blev inte bättre av att jag åt och drack vatten heller...Men sånt får man ta ibland antar jag..

Imorrn ska vi hyra cykel igen efter skolan, vet inte om det blir Palavas igen, men är det fint väder så drar vi dit. Vi tänkte väl annars bara hyra cykel och cykla runt lite, mest för motionen och det goda sällskapets skull. Det ska bli roligt som omväxling att göra det.
Sen blir det bara att försöka förbereda allt för min weekend i Sverige med Joel, se vilka kläder jag ska ta med och göra fika så jag har nånting att äta på natten då jag väntar på flygplatsen, tror inte att nånting är öppet då ändå så...
Nu blir det sova så att man är pigg tills imorrn, sen blir det ju inget inlägg förräns på söndag eftermiddag, ska försöka knäppa många kort imorrn på våran cykeltur så jag har lite fler bilder att lägga upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

avundsjuk, vill oxå ligga på stränder å sitta på uteserveringar på kvällarna:P