måndag 25 maj 2009

Ny vecka, nya elever än en gång

Idag så blev vi full klass igen, 11 elever...Men nu är det lite mer blandning, om man kan kalla det så..Vi är just nu: 2 svenskar, 1 korean, 2 schweizare 1 australienare och 5 amerikanare.
Men det är ju skönt att typ alla är på samma nivå nu iaf, men det var lite svårt att höra vad amerikanarna försökte säga, med den breda accenten...Aja, dom ska vara här i tre veckor så det vänjer man väl sig vid snart.
Skrev ut mitt boardingpass idag också, ska ju åka hem till Sverige i helgen på dop...Jag hoppas att det funkar bara för det vart lite svag text och lite suddigt här och var...Men jag tror att jag skippar skolan på fredag och åker på en gång till flyget så jag hinner skriva ut ett nytt boardingpass om dom inte accepterar detta... Hade ju först tänkt gå i skolan fram till rasten halv elva, men jag ska ju gå och handla lite färskvaror efter det, plus ta tramen och sen bussen som jag tror skulle ta 30-40 min (är inte helt säker då jag aldrig tagit den men jag läste det innan jag for ner) så då kommer det antagligen bli för stressigt då jag ska checka in bagaget och gå igenom kontrollerna innan tio i ett, och så vill jag ju ha lite tid till att skriva ut ett nytt kort om det behövs...Så ja jag vet inte, kanske att jag går till skolan första timmen så har jag ju 3 timmar på mig...Äh, det får bli ett senare problem...

Idag så gick vi mest igenom passé composé och sånt igen, det är ju visserligen skönt att repetera, men jag vill ju repetera futur simple och plus que parfait också, så man kan det utan problem också...
Ja, idag efter skolan så gick jag till en affär som har en massa billiga saker, som typ Dollar eller ÖB, för jag hade sett lite grejer där som jag ville ha, så nu då jag ändå ska åka hem i helgen så kunde jag ju köpa dom grejerna också och ta med, är så glad=) Köpte fem tavlor och fem vaser som jag tror kommer bli jättefint! Har inte riktigt listat ut hur jag ska packa ner allting utan att det ska gå sönder...Men det blir nog tidningspapper ftw!
Sen gick jag hem och åt sallad med röda linser och crabsticks och sen gick jag till parken och gjorde franskaläxan, efter det så sola jag litegrann, det var ingen annan i parken då så jag tog av mig tröjan och fixa till bikinin så det inte skulle bli några ränder, och så drog jag igång lite musik i öronen för att slagga...Så efter tjugo minuter kommer en hel dagisklass...Och jag låg alldeles brevid klätterställningen så jag upptäckte det genom att jag kika upp på en liten pojke som stod och stirra ner på mig...Blev en aningen skrämd bara. Men ja, jag låg ju inte topless eller så, så jag låg kvar ett tag till, men det blev inte så länge till då småungarna sprang två meter ifrån en och skrek och hade sig...Så jag tänkte att nu får dom ha parken för sig själv, nu går jag hem...

Hmm, ja imorrn eller på onsdag så ska jag bestämma mig för om jag ska köpa en ny klänning till dopet...Jag vill ju ha en, men vet inte om det kommer bli snyggt med min ojämna bränna och så vet jag inte om dom har min storlek riktigt...Är ju inte direkt samma mått härnere på kläder har jag märkt, då jag har två storlekar större jeans härnere än hemma, och jag pröva klänningen förra veckan också och var tvungen att ta typ XL...Så det beror ju på om dom har kvar den storleken på klänningen jag vill ha också...
Annars så får jag försöka leta fram nån snygg tröja som jag kan ha till en svart pennkjol som jag tänkte först...

Inga kommentarer: