måndag 11 maj 2009

Hemma igen

Spenderade helgen i Nyköping med Joel som sagt, var väldigt skönt-och ovant- att komma hem på svensk mark igen, trots att det inte var Hudik...Var skönt att träffa han igen och prata och bara umgås som vanligt, visserligen så prata vi inte om allt vi egentligen måste prata om, men det var skönt att bara skita i allt sånt också och bara vara och prata om roliga saker, allt som hänt dom senaste månaderna som vi inte har berättat över msn och så...
Det fanns inte så mycket att göra i Nyköping, så på fredagen så shoppa vi lite, jag köpte en ny mobil, så nu ska jag köpa ett franskt telefonkort imorrn tänkte jag, så blir det lite billigare för mig att få kontakt med alla härnere.
Sen på fredagkvällen så köpte jag pizza åt oss som vi åt uppe på rummet då vi kolla på hockeyn...vi somna efter typ halva matchen=) Var ju lite dumt planerat av oss eftersom vi hade tänkt gå ut på nån krog och kolla, men det blev ju inte av.
På lördagen så gjorde vi just ingenting, vi kolla på film och prata...sen på kvällen då vi vart hungriga så hitta vi ingenting som var öppet...hela stan var död...och jag hade ingen direkt lust att gå ut då heller, vi hitta ingen krog heller under tiden vi sökte efter mat så det kändes lite kört...Men vi köpte en varsin sallad på hotellet och åt på rummet istället, kolla på film igen och myste.
Sen åkte vi till flygplatsen på söndagmorgon, mitt flyg till Marseille gick halv åtta. Det var faktiskt lite jobbigt att lämna Joel igen, speciellt efter så kort tid, kändes inte som att vi gjorde och sa allt det som jag ville ha gjort den här helgen...Men förhoppningsvis så kan vi ta det då jag kommer hem efter att studierna här är slut.
I Marseille så fick jag vänta tre timmar på tåget till Montpellier, var så grymt tråkigt...Men så är det alltid då man ska resa, mest en massa väntetid, så jag var hemma fem ungefär. Något trött man var då, efter allt gående och kånkande på väskan och för lite sömn och all väntan och allt annat...Så det blev inte mycket gjort igårkväll.

Idag efter lektionerna så gick jag och två tjejer i min klass och tog en kaffe nere på stan, satt och prata om allt möjligt och bara slappa i solskenet, skulle verkligen ha vart på stranden idag sa vi, hellre ligga och sola än att sitta i jeans mitt i centrum i solgasset.
Sen gick jag och handla,hade typ ingen mat hemma så det behövdes, och gjorde mat nyss då...
Igår kväll så blötlade jag kidneybönor som jag köpte förra veckan och idag så koka jag dom och använde en del i maten och sen frös jag in typ hälften, det var ju inte så svårt faktiskt=)
Men nu ska jag ta och sätta igång med läxorna vi har tills imorrn, ska skriva lite dagbok på franska också för träningens skull.

Inga kommentarer: