onsdag 5 maj 2010

Spenderarbyxorna är på!

Igår hade jag en sk. Spenderar-dag. Jag brukar för det mesta inte lägga ut pengar på just någonting, hyra och storhandla en gång i månaden sen är jag klar. Mat äter jag ju mestadels på jobbet och utgångarna har varit sällsynta, shopping brukar jag ju inte underhålla mig med heller så jag sparar väldigt mycket pengar vill jag inbilla mig.
Men igår så tyckte jag att det var på tiden att göra av med lite pengar, och komma ut ut huset, trots att vädret var skit och det blåste kallt.

Så jag åkte ner på stan och gick på bio, kollade på Iron Man 2. Visst, den finns att streama över internet också, jag kollade upp det lite snabbt innan jag bestämde mig, men ljudet var helkasst på alla sidorna. Bilden var bra, och den verkade ladda upp snabbt, men hör man inte vad dom säger så blir det lite bortkastat liksom.
Dessutom har jag inte vart på bio sen jag vet inte när. Gick två-tre gånger i Montpellier, så närmare ett år sen är det ju nu.

Filmen var bra, jag gick på 15.45-visningen så salongen var knappt halvfull, det var ju ett plus också. Efteråt gick jag tvärs över gatan och åt middag på Pizza Hut.
Dom har inte direkt något stort utbud måste jag säga, så det blev en (minimal)pizza med 4 sorters ostar på.
Efter det hade jag för avsikt att ta en kaffe/efterrätt på Starbucks alldeles bredvid. Men då jag stod där i kön, så var jag varken sugen på kaffe, te eller någon fika, så jag åkte hem istället.
Så min snålhet kom fram litegrann där i slutet som ni ser, då jag inte kände mig sugen på någonting och jag hade både te och kaffe hemma som smakar utmärkt så kändes det inte liksom värt det att lägga ut mer pengar på sånt.

Men idag tror jag att det blir lite shopping iaf, så fort tvättmaskinen har blivit klar så ska jag gå till Gallieni och kolla runt lite i klädbutikerna där, är sugen på ett par knäkorta jeans nu, och lite nya tunikor, har ju bara t-shirts nu så vill fräscha upp med lite nytt. Kanske jag åker ner till Chatelet i centrum också och kollar, men där hittar jag knappt någonting och dessutom är det dyrare där så jag vet inte. Vi får se hur pass sugen jag är på en sån tur senare.

Inga kommentarer: