tisdag 18 maj 2010

Det har hänt

Förresten så måste jag bara säga att det har hänt nu, den dagen som jag önskade aldrig skulle komma, som jag aldrig ville uppleva igen.

Jag irriterar mig något så förjävligt på min roomie.

Hon smaskar då hon äter, jag hör henne även då hon sitter i köket och äter med stängd dörr.

Hon dricker kopiösa mängder cola, i sängen, och klunkar väldigt högt. Därefter hickar hon nästintill jämt, hur länge vet jag inte eftersom jag hinner somna innan hon slutat.

Då hon börjat hicka så måste hon, mellan varje hickning, utbrista "putain", alltså det franska ordet för fan, och sen snabbt ursäkta sig för att hon svor.

Efter att hon har tvättat kläder och hängt upp dom på vårat gemensamma torkställ, så låter hon kläderna hänga kvar. Hon tar ett plagg då och då, men låter det mesta hänga kvar i dagar innan det är jag som får plocka bort dom.

Jag har gjort det nu 3 gånger, vad fan är det som inte går in i skallen hennes?

Hon lämnar disk i köket, ibland i flera dagars tid och då hon väl diskar så brukar hon fuska så att grejerna fortfarande är skitiga. Hyresvärden har sagt till henne om det en gång såvitt jag vet.
Men det ligger fortfarande disk kvar efter henne som hon inte har orkat diska undan på en gång.

Vi har en gemensam hemtelefon som vi alla får använda hur mycket vi vill, så länge vi ringer till nummer som är gratis. Det blir alltså ett 30-tal länder över hela världen tror jag, om inte mer jag är inte så insatt. Hon ringer ofta. Väldigt ofta. Och länge. Hon pratar i telefon minst 2 gånger om dagen, då jag är hemma iaf, och då i över 3 timmar/samtal. På ett ungefär, men jag överdriver inte, snarare så är de fler samtal och längre tider.

Detta är jäkligt irriterande, då ingen annan kan använda telefonen, eller att det har blivit försent innan hon är klar så man kan inte ringa ändå.

Dessutom har jag märkt att portugisiska, som är hennes modersmål, låter fruktansvärt löjligt. Vad är det för låtsasspråk egentligen dom har hittat på där borta?

Hon pratar på ganska duktigt även utan en telefon också, med mig som offer. Visst, ibland så är det ju trevligt att snacka och få träna franskan ytterligare och liksom skapa något slags band med denna varelse, men då hon känner behov att att berätta för mig att hon just varit på toa och kräks upp sin dåliga omelett, då drar jag gränsen.

På tal om toalett, så har jag nyligen upptäckt att hon inte tvättar händerna efter sina toalettbesök. Vi har ju som en liten toa, och sen badrummet med handfat, så man måste gå emellan för att tvätta händerna, och i denna lyhörda lägenhet så hör man detta, och man hör faktiskt vattnet spola i handfatet också så jag är säker på min sak.
En dag då jag satt i telefon i hallen, så kom hon precis hem. Hon gick direkt till toaletten och sen direkt in i rummet och satte sig och åt någonting salt och onyttigt med händerna.
Jag är ju av den sorten, så att jag tvättar händerna direkt då jag klivit innanför dörren, varje gång. Tänk alla bakterier som man samlar på sig på metron, på stan, i affären osv osv och sen gå på toaletten på det.

Usch.

Så jag skulle nog inte skylla på att äggen i den där omeletten var för gamla och att det var därför hon blev akut magsjuk, man måste faktiskt sköta sin personliga hygien också.
Jag har nog aldrig sett/hört henne borsta tänderna heller kom jag på nu, hon lämnar aldrig rummet på kvällen innan hon lägger sig, så jag misstänker att hon fuskar med det också...

Nu ska jag sova, imorgon är jag ledig och då ska jag till banken och sätta in min senaste lönecheck, därefter kanske man skulle handla lite mat eller så, jag vet inte...

Har ni några tips på vad jag kan hitta på imorgon?

Inga kommentarer: