lördag 22 maj 2010

Paket hemifrån=Glädje

Såhär glad blev jag igår kväll, då min hyresvärd knackade på och sa att jag minsann hade fått ett paket. Jag som inte trodde att paketet skulle komma innan helgen.

Det var ifrån min kära mamma, som skickade ner lite grejer som jag saknade

Min locktång, bl a. Nu har jag ju fått ganska bra längd på håret så att jag faktiskt kan göra lite olika frisyrer med det, det hänger liksom inte bara rätt ner som då det var kortare.

Så imorse gjorde jag lite lockar i håret, som ni kan se på bilderna.

Jag bad även om lite vegetarisk mat, eftersom jag nu har väldigt ensidig kost bestående av sallad och havregrynsgröt.

Nu kan jag göra tre olika färssåser att ha till ris och pasta, glädjen i att få äta färssås igen är obeskrivlig.
Jag har inte ätit någon slags quornmat på en 7 månaders tid, så nu blir det fest!

Skickade även efter mina rosa tennisskor, men dom har jag inte tagit nån bild på, det får komma senare, men dom har jag nästan saknat mest, det tog bara någon dag innan jag ångrade att jag inte hade packat ner dom också ska ni veta.

Mamma, du är bäst!

Sitter och fördriver tiden nu innan jag ska iväg och jobba, ska jobba eftermiddag och kväll idag, så slutar vid åttatiden. Men idag så ska jag se till att verkligen stämpla ut 20.00, och inte stanna kvar som jag gjorde förra helgen, det blir bara så krångligt med tiderna och datorn vi stämplar in på imorgon då jag börjar 7, så att managerna måste gå in och ändra och korrigera och ha sig, och det vill jag egentligen inte att dom gör, för det kanske slutar med att jag inte får mina timmar rätt då.

Och solen skiner som aldrig förr, det blåser lite svagt här på åttonde våningen och fåglarna kvittrar, allting är så skönt och vackert nu, så alla vill vara ute mest hela tiden, igår hade vi knappt några kunder alls. Lite tråkigt javisst, men då får man tid till att inventera, sortera, grovrengöra och fräscha upp. Jag rengjorde ett skåp som vi har haft soptunnan i förut, som vi aldrig har reflekterat över att rengöra förr, men satan, vilken lättnad det var för den ordningsamme och renlige pedanten i mig att äntligen få tid till att göra detta.

Jag har redan tänkt ut vilka skåp och utrymmen som jag ska rengöra idag om det är lika lugnt på kundfronten.

Vad ska ni alla hitta på denna underbara lördag?

Inga kommentarer: