fredag 14 maj 2010

I wanted to get away to feel the sun on my skin, to feel it really sinking in

Egentligen så borde jag lägga mig och sova nu.

Klockan är sent och jag är trött. Men.

Jag har precis upptäckt en bunt nya låtar från en halvny artist jag upptäckt.
Och jag måste säga en sak,

She completes me. Typ.

Varenda låt får mig att vilja sjunga med i refrängen och dansa sådär löjligt som jag bara gör på Bockarna kl. 01.20 då jag fått i mig på tok för många snodda öl.

Varenda text låter sådär speciell och unik, fast om man lyssnar med det kritiska örat så är det exakt samma sak som varenda sångare/sångerska/band/onehitwonder någonsin knåpat ihop.
Men i mina öron just ikväll så är det helt underbart vackert.

Varenda text får mig att vilja lägga upp det som statusuppdatering på Facebook som alla andra fjortisar gör.

Men jag gör det inte. Jag gör ingenting av ovanstående. Istället ligger jag i min säng, vickar på fötterna i takt med musiken och försöker hålla gäspningarna tillräckligt låga så att dom inte överröstar hennes röst, och håller mig vaken i bara en låt till.

Bara en låt till, sen så...

Inga kommentarer: