måndag 10 maj 2010

Sår

Jag har fått munsår.

När hade man det sist liksom? Munsår är någonting som jag förknippar med barndomen, alla ungar under 13 har jämt ett stort uppsprucket sår i mungipan.

Varför är det så, tror ni?

Men idag alltså, så har min vänstra mungipa fått några sprickor som svider litegrann och som jag har skitsvårt att hålla tungan ifrån.

Idag, då jag stod vid kaffemaskinen och skulle göra två "allongé"(typ vanligt kaffe) till en kund, så råkade jag tippa ur den ena "to go"-muggen och fick både hett kaffe och kokande vatten direkt på mitt ena ringfinger. Det vart en sån chock för mitt finger att jag först inte kände smärtan som man vet kommer med brännheta vätskor, och huden sprack upp. Den molande värken kom något senare men gick över ovanligt fort utan nerkylning faktiskt.

Men nu har jag ännu en spricka på ännu ett finger som kan sälla sig med resten av mina nuvarande arbetsskador.

Än så länge har jag 3 olika skär/brännsår på händerna och 3 avbrutna naglar.

Det klassas som en lugn arbetsvecka.

Annars då? Idag hörde jag att ännu en kille ska sluta inom en snar framtid. Och nu hoppas jag verkligen att det stämmer, för den här killen är inte här för att jobba. Han är här för att flörta med kunder och andra anställda, för att gå omkring och spänna sig och rätta till sitt paket(true story) och för att lämpa över allt tråkigt jobb på oss andra för att själv gå iväg och snacka skit med sina polare.
Han bara går omkring i cafét, och ber oss andra att göra saker åt honom, hämta saker åt honom fast han själv för tillfället inte gör ett skit.

Så enligt mig tillför han ingenting värdefullt för företaget, och han ger oss bara mer jobb och sämre rykte så han kan likagärna få gå på studs.

Det återstår att se om han dyker upp på jobbet till helgen...

Inga kommentarer: