onsdag 19 maj 2010

Lyckades precis göra äckligt kaffe. Vilket är helt omöjligt med det kaffepulver som jag alltid inhandlar i Frankrike. Men ja, nu vet jag ju, att om jag tar en extra tesked, så blir det inte automatiskt starkare, utan det blir en knepig besk bismak av det hela.

Aja, jag ska ju ändå ner på stan nu snart, så får ta en expresso på nåt kafé istället.

Jag hittade nämligen en liten hemsida igår, då jag googlade på Paris. Det är två svenskar som har gjort den och ger där sina tips om vart man ska gå, äta, fika osv i Paris. Deras favoriter vill säga.

Och jag fick lite tips där på saker som jag helt glömt bort att kolla in innan, så det ska jag underhålla mig med idag. Ni hittar den här om ni vill kolla också.

Jag tycker väl inte att den är komplett, inte på långa vägar, och sen brasserierna är lite för dyra för mig, men annars så finns det ett par fina tips där.

Solen skiner äntligen också, hela veckan så har jag vaknat av att morgonsolen lyser rätt in över min säng, så det börjar bli duktigt varmt här nu.

Ja, det var väl det, jag ska försöka att ta lite kort idag också, så att blir lite bilder. Fasiken, vad dålig jag har varit på att ta kort här egentligen...

Ikväll så ska jag försöka att ringa hem också, tänkte göra det igår men hyresvärden hade glömt att betala telefonräkningen så hon sa att hon skulle betala den igår kväll, och då borde det ha kommit igång igen idag.

Hörs ikväll!

Inga kommentarer: