måndag 5 oktober 2009

Tidsfördriv och (typ) intressant vetande

1. Hur gammal är du om fem år? 27
2. Vem var den sista du träffade? Marie, min handläggare på arbetsförmedlingen
3. Hur lång är du? 162 korta
4. Vilken var den senaste film du sett? Rear Window, Hitchock-klassiker
5. Vem ringde du senast? Öuhm, that would be...Tele2 faktiskt, krångel med kanalerna och abonnemanget
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Inte idag, orkar inte träffa någon idag, en annan dag istället:)" Till Henke, som ville komma över på kaffe igår mitt i huvudvärken.
7. Vad är dagens planer? Dagens planer var att skriva ut papper hos syster, prata med min handläggare på arbetsförmedlingen, posta lite brev och lämna in stövlarna. (Dom två sista punkterna blev inte av)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, helt klart
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skild från varann sen 14 år tror jag, mamma omgift sen 9 år om jag inte minns helt fel
10. När såg du senast din mamma? I onsdags kväll, på syjuntan där hon behövde mina mått för att sy en ny skjorta åt min hembygdsdräkt
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna är jag ganska säker på, ibland blå...
12. När vaknade du idag? Klockan ringde 9, men klev inte ur sängen förräns tjugo i elva tror jag=)
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Det är ju katterna som hittar oss, inte tvärtom
14. Vilken är din favoritplats? Där jag trivs för tillfället, oftast med folk jag kan slappna av och skratta med
15. Vilken plats föredrar du minst? Knepig fråga, brukar inte ha svårt med platser, utan situationer. Så det är där jag är i en situation jag inte trivs i. Som ett sjunkande skepp, eller ett flygplan som är på väg att krasha, det är inga favoriter
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte den blekaste, jag vet ju inte ens vart jag ska tro att jag befinner mig om 3 månader, har aldrig varit ett fan av framtidsplaner och liknande utan tar dagen som den kommer

17. Vad skrämde dig som barn? Dockor. Mjukisdjur med ansikten, det är inte normalt att dockor ska se så mänskliga ut!

18. Vem fick dig att skratta senast? Marie här också, vi är inte så allvarliga på våra möten
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det kan man aldrig vara, har en hel samling med godingar
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar seg sak
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på hur sällskapet ser ut...
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, ifall jag skulle få sällskap
23. Hur många landskap har du bott i? Hum, tre kanske, fyra om man räknar det Montpellier ligger i
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Gjorde man väl som ung och otränad ett par gånger
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? För det mesta strumpor
26. Är du social? På ett vis...ja
27. Vilken är din favoritglass? Så länge det inte är romrussin så äter jag ALLT! Vem kom på den fruktansvärda glasskatastrofen egentligen?! Han är det definitivt skottpengar på!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Alltför mycket, pengarna skulle antagligen vara slut inom ett år
29. Tycker du om kinamat? Tja, det går ner, det kan jag inte hymla med
30. Tycker du om kaffe? Jomän, går ner det också
31. Vad dricker du till frukost? Apelsinjuice för det mesta, eller ett glas vatten och sen kaffe eller te om jag är sugen på det
32. Sover du på någon särskild sida? Beror på vart man får plats, men helst utåt från sängen
33. Kan du spela poker? Jag kan spelet och så, men kan inte direkt säga att jag kan tjäna pengar på det
34. Tycker du om att mysa? Försöker undvika sånt slisk
35. Är du en beroendemänniska? Är nog inte beroende av något såvitt jag vet
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? En gammal irriterande pojke från skolan fyller år samma dag som jag, men kan inte komma på någon mer faktiskt
37. Vill du ha barn? Det är barn som inte vill ha mig
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och franska, men listan ska helt klart fyllas ut i sinom tid
39. Har du någonsin åkt ambulans? Tror jag gjorde det en gång som väldigt liten, då jag fick en allergisk reaktion på ett getingstick, men annars har jag lyckas hålla mig undan dom turerna
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool, för att bada i, är faktiskt lite skraj över allt man inte kan se i havet, som i Montpellier så var det FULLT med krabbor på sandbotten. Då blir man krukis oavsett hur varmt det är. Huga.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Skor! Och kläder självfallet, man är ju inte mer än kvinna
42. Äger du dyra smycken? Nope, här är det bara smycken köpta på rea som gäller
43. Har du någon gång testat narkotika? Inte frivilligt iaf, nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Hembakat grahamsbröd med smör och ost på
45. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt att säga, alla mina kompisar är helfestliga
46. Välj ett ärr på din kropp? Har några stycken, men får säga det på överläppen som min bror orsakade då han lekte med en hökrok och lilla jag råkade komma ivägen. Var inte många år då ska jag säga
47. Vad har du för ringsignal? Keep it Coming med Small Town Pimps, den enda låt jag inte lyckats hitta på YouTube faktiskt
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Näe, inte jag men mina föräldrar har garanterat någon påse med barnplagg kvar
49. Flirtar du mycket? För mycket och vid helt fel tillfällen för det mesta. Efter 3 öl behöver jag koppel
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Tog den själv i mitt vardagsrum
51. Kan du byta olja på bilen? Haha, klart jag kan, jag kan byta det mesta själv i min bil
52. Har du fått fortkörningsböter? Nähä du, här kör man lagligt. Alltid.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Det var nog nånting franskt, har inte läst någon bok sen jag var därnere
54. Läser du dagstidningen? Nope, bara då jag är utomlands, då läser jag Aftonbladet på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte det heller, men har några ofrivilliga prenumerationer på olika tidningar som dyker upp i tid och otid, och jag kan inte i min själ få dom att sluta komma!
56. Dansar du i bilen? Men det är väl inte trafiksäkert direkt? Och trångt?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3 om jag inte minns fel, men det var ett tag sen

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vilka kanaler jag har ifall jag var tvungen att uppge det till Tele2 som jag pratade med tidigare idag

59. När var du i kyrkan senast? 22 augusti, på dop i Övik

Inga kommentarer: