tisdag 13 oktober 2009

Min födelsedag

Idag fyllde jag alltså 22 år, hipp hipp ochsåvidare you know the drill.
Det var väl ganska så trevligt, fick en massa sms, en del telefonsamtal och en hel bunt meddelanden på FB så helt bortglömd var man ju trots allt inte.
Egentligen så firades väl jag i lördags, som ni minns. Det var ju då vi hade familjemiddagen med presentöppning och senare utgång med kompisar. Så jag hade inte gjort upp några planer för själva Dagen. Det är som alla andra år det här, det finns nog andra som gör såhär också, passar det inte på själva bemärkelsedagen så tar man det på närmaste helg.

Så idag tog jag en lång sovmorgon, sedan kånkade jag min gamla TV och min gamla dammsugare ner till bilen, och körde allting till syster/mamma/inneboende kompis till bror. (Det är alltså dom två husen mitt i stan som min mamma och styvpappa äger, där det finns möjlighet för 4 självständiga boenden) Så jag dumpade dom gamla grejerna där det fanns plats och så hämtade jag hem min nya blommiga dammsugare som jag fick av syster i present.
Sen åkte jag hem och invigde denna=) Jajemen, jag städade på min egen födelsedag utan att veta om jag skulle få besök eller inte. Diskade och plockade undan grejer gjorde jag också.
Så nu är det snyggt och fint och sånt här hemma, tände några ljus och lite doftolja också.

Hann med att köpa fika också däremellan, höll på att handla en massa utan pengar också men upptäckte missen innan jag hann lägga upp varorna som tur var=)

Senare på kvällen så kom det ju dock över några stycken, fick locka med kaffe och tårta men vafan...Fick besök och umgänge så då är allt tillåtet.

Men nu är jag ensam igen, och ska försöka hålla mig uppe hela natten. Fick nämligen ett samtal från en gammal arbetsgivare dagen till ära. Det hade krisat sig så dom hade ingen som kunde ta ett spetsbyte imorgon natt, så klart man ställer upp. Få lite pengar och något att göra tackar man väl inte nej till.

Soo, här sitter jag. Och ska fördriva tiden....Tips, anyone?

Inga kommentarer: