onsdag 28 oktober 2009

Försäkringar?

Sitter nu och kollar hur jag ska göra med försäkringar, jag har ju ingen hemförsäkring, den stod ju på Han, och kommer ändå inte ha något i lägenheten om en vecka så känns lite onödigt att skaffa en sån då man inte har ett hem...Och har jag ingen hemförsäkring, så kan jag inte ha någon annan försäkring för mig på det bolaget.

Såå, sitter nu och väntar på att mamsen ska höra av sig, eller iaf få vakna till ifall hon jobbat natt, så ska jag kolla vilken hemförsäkring hon har. För då kan jag teckna en försäkring för mig och mina grejer jag ska ta med hos dom.

Igår var Han hit också, hämtade sina sista grejer och hjälpte mig tömma förrådet, så igår satt jag och sorterade i alla dom lådorna. Morsan ska komma hit antingen senare idag eller imorgon och hämta några lådor, så det kanske går lite snabbare i helgen då jag ska flytta allt annat till huset.

Ja, jag tror att jag vart lite luddig i den här frågan, men såhär är det:

Jag satte ut en annons för lite mer än en månad sen på Blocket för min lägenhet, för att få den uthyrd i andra hand, så jag skulle slippa säga upp den och flytta alla möbler och sånt, men ingen har nappat. Det var 3 killar som sa förra veckan att dom skulle hyra den, men drog sig ur då dom ansåg att hyran vart för hög och dom inte kunde få hyra bara ett rum istället. Jag menar, det finns inga dörrar mellan rummen, och jag har därför ingen nyckel att låsa dom dörrarna med (dörrarna står i förrådet, men orka hålla på och sätta upp dom igen), och jag vet att dom skulle utnyttja hela lägenheten ändå.

Så därför sa jag upp lägenheten igår och förhoppningsvis blir den uthyrd före 3 månader så jag slipper alla räkningar för den. Alla mina grejer och möbler flyttar jag i helgen till min mammas hus och så får jag bo i hennes lägenhet nästa vecka innan jag far.

Så nu sitter jag och sorterar och packar, det går ganska fort ändå med tanke på att man har vanan inne. Har ju flyttat minst en gång per år dom senaste, ja...5 åren kanske?
Men har ju aldrig flyttat utomlands, så det är lite svårt att veta vad man ska ta med sig...Visst, det mesta går ju att köpa där, men vill ju ha några personliga grejer med mig.

Ja, det kan vi ta senare i veckan, ikväll vet jag inte vad som händer, men hade velat gå ut en sväng, vi får se...Är ju just inga av mina vänner hemma heller så antagligen inte.

Men nu, fortsätta med packandet och sorterandet.

Inga kommentarer: