måndag 12 oktober 2009

Min helg

I fredags kväll så gick jag med några kompisar och bowlade lite, det var trevligt. Dock så gick det riktigt jävla crappigt för undertecknad. Tror aldrig att jag spelat så dåligt någonsin faktiskt. Bäst att börja smygträna.

Sen satt vi hemma hos J och spelade lite sällskapsspel och umgicks en stund innan jag cyklade hemåt i kvällsmörkret. Det börjar bli kallt nu på nätterna btw.

I lördags så hade jag fullt upp kan jag säga, var först till mataffären och handlade lite käk, sen ner till bolaget för att handla dricka, sen ställde jag mig och gjorde äppelkaka med...ja, det skulle ju ha föreställt vaniljsås men jag kan inte påstå att den blev lyckad. Vart mer åt krämhållet...knappt...
Sen kom pappa förbi och fikade och gav mig en present, tack så mycket.
Och på eftermiddagen gick jag över till mamma med familjen, och så åt vi trerätters middag som var riktigt gott, sen blev det mer presenter till lilla jag=)

Fyller ju egentligen år imorrn, men vi brukar rucka på datumen för det mesta i den här familjen, brukar inte spela så stor roll, huvudsaken man bli ihågkommen tycker jag. För jag har ju varit ett riktigt ass hittills i år, har ju varit i Frankrike halva året, då alla andra i min familj fyllt år så jag har inte firat dom någonting.

Men ja, jag ska iaf städa och göra en tårta imorrn, så det är bäst att någon dyker upp....

Ja, ni kanske är nyfikna på vad jag fick i år? Det blev inte så mycket grejer, eftersom jag åker om mindre än en månad så sa jag till dom att det inte spelade så stor roll, bara det inte är stort eller tungt, annars kan jag inte ta med mig det och det är ju lite tråkigt att köpa någonting fint som packas ner i en låda och ställs i ett förråd i jagvetintehurlänge.

Så jag fick pengar, en reseguide över Paris, rosor, ett presentkort och sen ett paket med vin, ost och kex. Ja, och en ny dammsugare, den kan jag ju tyvärr inte ta med, men jag behövde ju en ny ändå, den jag använder nu är en bättre begagnad 70-talare.
Men ja, om jag nu skulle ta beslutet att flytta ner helt och hållet, ta med möbler och hela tjofaderittan så följer den med också=)

Men det är ett senare kapitel, vi tar det ett steg i taget nu...


Senare på kvällen gick jag till J igen och så umgicks vi några stycken, drack lite öl och senare blev det utgång. Det var väl inte sådär jättebra, var knappt någon man kände och dålig musik och Jenny glömde sin telefon men fick spel och trodde jag tappat bort den eller fått den stulen eller något liknande.
Men fick komma in gratis på krogen och sen tog jag en sväng ut på stan och träffade en gammal kompis som jag hängde en stund med tills dom andra tröttnade.
Då jag skulle gå hem så tyckte jag att det var på tok för kallt, så jag gick hem till syster och sov i hennes soffa istället, hon jobbade natt ändå så jag gosade med pellekatten tills jag somnade halv fyra.

Så ja, det blev ju lite gjort i helgen iaf, nu är det bara att få veckan att gå, letar fortfarande lägenhet i Paris men det går segt, en som jag mailat till hade redan blivit uthyrd, så jag hoppas att jag får något napp hos min arbetsgivares kontakt, får jag inget mail den här veckan så ska jag kolla vad som hänt.

Inga kommentarer: