torsdag 8 oktober 2009

Ny upptäckt!

Så, jag sitter här i min ensamhet och rensar lite bland mina grejer, har kommit till byrån i hallen...

Yep, vi har alla en sån, en låda som vi slänger ner en massa grejer som vi egentligen inte behöver, men som kan komma till nytta någon gång. Som hämtmatsmenyer, tretusen pennor, handsfreen till gamla telefonen, solglasögon, förstahjälpen-förband (är man militär och rödakorsare så...), telefonkataloger, osv. osv.
Och i all denna bråte så hittar jag ett kuvert med information om olika preventivmedel som jag prövat på, och vad hittar jag mer? Jo, såna här små plastfickor som man hade p-pillerkartorna i. Och då jag kollade lite noggrannare på dom, så slog det mig. Dom är exakt i den storleken som bankkortet är i, jag kan använda dom här fickorna som korthållare!

Perfekt, va?
Inte bara slipper jag ha med mig min jättestora plånbok överallt ( jag vet fortfarande inte vilken snilleblixt jag hade då jag köpte det åbäket), utan jag slipper ha korten löst i fickan där dom kan gå sönder, nu har jag en liten, nätt ficka som skyddar dom och som jag får plats med i byxfickan!

Ibland lönar det sig att rensa ur lådorna...=)

1 kommentar:

charlotte sa...

det var ju ett snyggt fodral också.. vad har din kompis råkat ut för då? en cykelolycka?