onsdag 7 oktober 2009

Idag har jag vart och tankat bilen, och fixat lite hos syster med annonsen, ni hittar den här, så om ni känner någon som behöver en lägenhet eller om ni själva behöver en, hör av er!
Det är ju så tråkigt att betala två hyror faktiskt...

Sen åkte jag och köpte flyttlådor, och har börjat fylla upp dom med grejer som jag inte använder nu och som jag inte kommer ha användning av nere i Paris den första tiden.
Och man hittar grejer då man röjer kan jag lova, som ett par skor jag helt glömt bort att jag hade faktiskt, och dom är väldigt fina också så dom får följa med=)
Sen blev det lite utrensning bland kläder också, men jag gör ju alltid en rejäl utrensning då jag flyttar och det är inte ens ett år sedan jag flyttade in hit, och jag har ju bara bott här i knappt 6 månader sammanlagt och man hinner inte samla på sig så mycket onödigt på den tiden.
Och inte så mycket onödiga grejer heller, det är ju sånt som man inte vill slänga av olika anledningar men som man ändå inte vill ha stående framme, ni vet.

Jag är ju ingen samlarmänniska, jag har det jag behöver, är det inget jag har användning av eller som jag inte vill ha kvar som minne, så slänger jag det. Eller ger bort det.

Ja, igår var jag i farten igen också, bakade bröd och gjorde matlådor, så nu vet jag vad jag ska äta i ett par dagar framöver. Bild kommer lite senare eftersom min kamera är död.

Ja, idag så ringde dom från Lofsdalen också, och undrade ifall jag ville ha jobbet fortfarande. Typiskt, va? Hur ska man göra dådå? Men ja, jag sa som det var, att jag fått ett jobb i Paris och ska åka dit och prova på det, men om det inte funkar så vet jag ju det innan vintersäsongen börjar så då skulle jag höra av mig dit.

Det känns ju skönt att ha en plan B, ifall allt inte klaffar.

1 kommentar:

charlotte sa...

det är klart att du ska ta jobbet i paris men som sagt det är ju skönt att ha en back-up