torsdag 15 oktober 2009

Dagens rapport

Jobbade natt igår som ni minns, det gick alldeles utmärkt. Inga olyckor, inget skumt väder, ingen halka. Höll mig vaken och relativt pigg hela körtiden från Hudik ner till Katrineholm och upp till Söderhamn igen, sammanlagt 9 timmars körtid och 3 timmars rast.

Och jag måste erkänna, det kändes skönt att köra igen. Jag älskar ju att köra lastbil. Att vara lastbilschaffis som är grov i mun, har slafsigt beteende och noll koll på hälsosamt födointag. Dvs. dricker 15 koppar kaffe efter 23.00, ett helt paket kakor och några ostmackor och sköljer ner allt med coka cola.

Men ja, vi får se hur det blir med det, att köra lastbil är ju i princip det enda jag gjort i mitt liv så det ska bli skönt att pröva på någonting annat. Plus så kan jag ju alltid komma hem och köra lastbil när jag vill igen.


Men ja, kom hem kvart över sex imorse så låg och sov till efter tre nu på eftermiddagen så har inte fått mycket gjort idag. Har mest suttit och kollat på tv, ätit mat och druckit kaffe.
Tror jag ska ta en till kopp nu faktiskt.

Men ska inte vara vaken så länge till dock, imorgon ska jag äta lunch med syster och mormor på nån hembygdsgård i Ljusdal så måste ju vara relativt pigg tills dess då det är jag som ska köra.
Sen imorgon eftermiddag så ska jag försöka komma ner på stan och shoppa tror jag, har ju en massa presentkort och pengar från då jag fyllde år tidigare i veckan så nu ska här spenderas! Sen på kvällen ska jag träna också, har ju inte tränat på en vecka nu så nu är det dags att dra tummen ur. Bodypump och core ftw.

Så vi hörs nåt senare, får se vad helgen har att erbjuda mig men det blir antagligen lugnt, det är ju just ingen hemma heller denna helg så det blir väl att man sitter framför en film med ett glas rött och lite ost.

Får väl hoppas att någon vill hitta på något med mig.

Inga kommentarer: