fredag 2 oktober 2009

Andra samtalet

Ringde nyss och pratade med min franska arbetsgivare, vi pratade lite om vilken dag jag skulle komma, och hon skulle ge min mailadress till nån person som ska hjälpa mig att hitta en lägenhet därnere, och så skulle hon maila adressen till kontoret, där jag ska träffa henne.

Så nu har vi bestämt datum för när jag åker ner. 4 november blir det.

4 november avslutar jag ett kapitel här i Sverige, och påbörjar mitt nya liv i Paris.

Jag. Är. Så. Nervös.

5 november så ska jag möta henne på kontoret så ska vi gå igenom hur jobbet ser ut och så, jag vet nu att jag kommer att jobba på ett café i närheten av Charles de Gaulle flygplats, hur många timmar jag ska jobba och hur lönen ser ut.


Såå, nu ska jag ringa pappa och släppa nyheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till:) samtalet te fader din alltså:)

charlotte sa...

gud va spännande. såna saker önskar jag att jag hade gjort när jag var ung. nu får jag vänta tills jag är pensionär men risken är att man blivit alltför bekväm då