måndag 19 oktober 2009

Jobb=)

Igår så var jag borta på jobb hela dagen, fick köra pellets från Söderhamn, Ljusne ner till Fors, ett litet ställe strax norr om Avesta. Sen fick jag ta en sväng förbi Falun till Edsbyn och lasta upp flis där på ett litet sågverk.

Allt gick väl bra, missa bara en infart men det var inte så farligt, det fanns en till väg så. Men ja, då man aldrig kört pellets till ett visst ställe och får lite halvdålig information om vad man exakt ska göra - brukar vara så i det här yrket, åk dit, gör det, klart. Fast det även ska göras 20 små saker till för att arbetet ska bli gjort korrekt och smidigt, men sånt får man lista ut själv efter vägen.
Och sen, inne på sågverket jag skulle hämta flisen, jisses, vilket mörker! Såg absolut ingenting! Körde helt jävla fel, höll på att köra fast i en lergrop pga denna felkörning men det är lugnt, som tur är kan jag den ädla konsten att ta sig ur riktigt svåra situationer, som att ta sig ur lergropar. Så det var ingen fara, fick ta en annan väg till flisfickan än den åkaren brukade ta, men jag kan fortfarande inte fatta exakt vart han körde, för jag hitta då inte dit.
Då jag kom fram så stod det två lastbilar där redan, en skulle precis lasta upp men hjullastaren starta inte för han, men efter lite knackande på startmotorn och en kvinnas touch så hoppa han igång, hehe.
Så han erbjöd sig att lasta upp åt mig innan honom så att jag kunde komma därifrån lite fortare, och det tackar man väl inte nej till? Visserligen så skulle det gått fortare om jag lastat själv, men då riskera man ju att få vänta tills han lastat upp sin bil först...

Så ja, jag höll mig underhållen hela dagen igår då, riktigt kul att åka ut och se lite nya vägar och nya platser, har jag tur så blir det fler extrakörningar innan jag åker ner.

Idag gick jag runt på stan och försökte shoppa, hade presentkort och rabatter lite här och var så kände att det var dags att börja använda upp dom nu, så det inte är helt bortkastade pengar.
Men jag gillar inte att gå på stan och så, hittar aldrig något jag vill ha, och om jag gör det så velar jag bara fram och tillbaks om jag ska köpa det eller inte, och så är det ju ganska tråkigt att gå själv, man vill ju ha någon att prata med, få respons ifrån och så...Får försöka få med mig min lille vän imorgon förhoppningsvis. Måste tillbaks till en affär också och försöka byta ett par strumpor jag köpte idag, dom är ju olika storlekar och så kan man väl inte ha det, hoppas det går bra...

Aja, godnatt med er, hörs senare

1 kommentar:

diana sa...

Presentkort är toppen. Gratispengar liksom ;)