fredag 16 oktober 2009

Fredagsmysar ensam


Ser det inte härligt ut? Rött vin, fransk ost, kex och lite såna där pyttesmå physialisar eller vad man nu kallar dom.
Det här var alltså vad jag fick i födelsedagspresent av bror med fru och bebis.
Eftersom jag praktiskt taget är fransos redan, och jag älskar fransk ost. Speciellt med en nybakad baguette från kvarterets boulangerie. ICA räknas inte, det ska vara ett äkta boulangerie.

Men jag är en vitvinsfantast. Eller rosévin går bra också. Men jag har aldrig egentligen gillat rött vin, tycker det är lite för torrt och ja...rivig smak för mig. Men nu vet jag ju hur man ska dricka rödvin. Det är ju inte som vitt eller rosé som man praktiskt taget kan halsa direkt ur flaskan med. Rött behöver andas, cirkuleras. Få stå några minuter i ett välkupat glas eller vad man nu kan kalla det. Så att det får mycket luft.

Och jag måste erkänna, det var inte alltför tokigt. Det gick ner, med tillhörande ost på kex.

Så därför måste jag fråga: Räknas detta som vuxenpoäng nu?

Sitta hemma ensam, framför TVn med datorn i knät läsandes bloggar(och bloggandes) ätandes ost och kex och smuttandes ett glas rött....

Är undertecknad...Vuxen?

Kan inte låta bli att tänka tillbaka några inlägg, ni vet, det om barndomsångesten. För då var jag då verkligen inte Vuxen. Då var jag tre knapptryck ifrån att ringa mamma.
För en jävla dockas skull, i ett barnprogram.


Så det här kanske jämnar ut sig, jag står fortfarande på startrutan i Vuxenspelet. Ett steg bakåt för massiv dockskräck som nästan resultera i gråtattack per telefon till mamsen, ett steg framåt för ost&kex-bricka med rödvin en fredagskväll bara för mig själv.

Vi säger som så, att det blir oavgjort.

Inga kommentarer: