måndag 5 oktober 2009

Lite mer om min lördagskväll

Ja efter att jag kollat på filmen och lyssnat på lite 50-talsmusik så tog jag mig ner på stan för att umgås med några kompisar, en av dom fyllde 31 igår så det var firande för hans skull...

Och ja, då jag anslöt mig till gänget, var alla rejält packade. En gav upp och gick hem precis då jag kommit, eller ja, två egentligen men den andra känner jag inte så.

Så jag underhöll mig med att sno dom andras öl och tiggde några till då dom tröttnat på att jag drack upp deras, det funkar jämt då man ligger efter=)

Sen blev det att vi gick på Stadt och dansade en sväng, kom in gratis dessutom, ibland lönar det sig att ha kontakter.

Efter det så hamna jag i Iggesund av alla ställen på efterfest bestående av 5 pers och Nationalteatern. Ja, vi spelade lite annan musik också förstås, men i den genren.

Gårdagen spenderades i min älskade soffa, så som en söndag ska spenderas. Visserligen så hade det vart trevligt med lite sällskap men sånt fick jag inte från önskat håll...

Idag har jag vart till Arbetsförmedlingen och pratat med min handläggare, och allting känns rätt så tryggt just nu, jag vet inte allt som jag hade velat veta än och jag har inte allting ordnat än, men det kommer.

Jag kör på ändå, det är ju så man ska göra här i livet.

Har ju en månad på mig innan avresedatum att fixa till allt och det är egentligen bara två saker till som jag vill ha klart innan jag far, och det är boende därnere och att få min lägenhet uthyrd till någon jag litar på.
Sen är det ett papper som jag ska skriva på och skicka till Försäkringskassan men det är ingen brådska med det. Väntar på lite andra papper också, och det ska bli intressant att se om alla mina räkningar kommit på autogiro eller e-faktura innan jag far, men det kommer jag att märka om 20 dagar, då alla räkningar ska betalas. Har såvitt jag vet två räkningar kvar som ska sättas på autogiro men den ena är lite krånglig då det är Han som står på den, men ska få papper så att vi kan skriva över det på mig om ett par dagar så hoppas att det kommer gå smidigt också.

Och den där a-kassan...Jag blir inte klok på den alls faktiskt. Men ska kolla en gång till för att se hur jag ska göra med den, är det någon som vet hur det går att vara medlem i en a-kassa i Sverige, men jobba utomlands?

Imorrn så ska jag ner på stan igen, ska kolla om skomakaren kan fixa mina stövlar och så var det någonting mer jag skulle göra...Vad nu det var...Jaja, det kommer väl om det var viktigt.


Förresten, kom på en sak, jag tror att det var någon som försökte sno min cykel i helgen, den stod inte alls så som jag ställt den, den var liksom snedvriden, tänkte först att det var någon annan som behövde plats brevid och därför vridit bakdelen på min cykel så att denne person kunde komma emellan. Men sen såg jag att mitt lås såg knepigt ut, det var liksom vitt och det såg ut som att någon försökt få upp låset med våld. Eller ja, det såg även ut som att det blivit vattenskadat, men cykeln står helt under tak så det kan inte komma in vatten dit. Och jag tror att ett cykellås tål vatten utan att bli förstört på det viset. Sen var det svårare att låsa det efteråt.

Så ja, vi får se hur det går, men nu har jag ställt det mitt i smeten precis bakom en pelare så lycka till säger jag bara till den som försöker sno min cykel igen!

Inga kommentarer: