torsdag 1 oktober 2009

Planeringen börjar

Sitter nu och försöker hitta flyg till Paris, men det svåraste är att hitta bussar eller tågförbindelser ner till flygplatserna. Jag kan inte fatta att det ska vara så svårt!
Men nu tror jag att jag vet när jag ska åka iaf, sen får jag bråka med arbetsförmedlingen om att få bensinersättning och ta bilen ner.

Hon ska ringa idag från arbetsförmedlingen, då ska jag fråga exakt vad jag ska göra med allting. Såvitt jag vet så ska jag prata med Försäkringskassan, Skatteverket och Alfakassan, sen ska jag vara good to go. För att arbeta därnere iaf.

Sen kommer vi till boendet...
Ska försöka få min lägenhet uthyrd i andra hand, och att få alla räkningar på e-faktura eller autogiro, det ska underlätta för när man hyr ut i andra hand. Usch, gillar inte tanken att vara i ett helt annat land och hyra ut min lägenhet med mina möbler i till nån man inte känner.
För om den personen inte känner för att betala räkningarna, ja då går jag back och kan inte direkt göra någonting åt saken. Jag kommer ju att betala alla räkningar själv så det ska inte vara något problem, men jag har verkligen inte råd med att betala två boenden.

Det måste vara någon jag kan lita på, som inte förstör allting och tror sig ha hittat ett schysst gratisboende över vintern.

Jag ska ringa pappa idag också, i eftermiddag. Pratade med mamma igår, hon såg bara allt som kan gå fel, alla problem och allt krångel. Men då är hon ju också mamma så det kanske hör till, men så beter sig inte min mamma. Hon reagerade inte ett dugg då jag for till Montpellier och vad är skillnaden egentligen? Visst, då bodde jag och Han ihop så behövde inte krångla med mitt boende här hemma, och då fick jag boendet fixat redan av skolan, då spenderade jag bara pengar, nu har jag ju chansen att få tillbaka dom pengarna. Att använda mig av mina språkkunskaper och få se någonting nytt och spännande.

Men ja, det är ju lite svårt att veta i vilken ände man ska börja med allting, så jag börjar med att försöka få alla räkningar via internet, det är lättast att göra just nu. Sen vänta på samtal från arbetsförmedlingen, sen pappa...
Imorgon ska jag boka resan, men samtidigt prata med chefen nere i Paris, jag vill verkligen vara säker på att jobbet är mitt och att hon kan hjälpa mig med boendet och allt, iaf vart jag kan vända mig för att hitta boende.

Det här kommer att bli en stressfylld månad, och jag fyller år om 13 dagar dessutom.

Det här kommer nog att bli den bästa, mest spännande månaden i mitt liv.

Vad tror ni?

Inga kommentarer: