fredag 5 februari 2010

Sjukt.

Det är segt just nu, jag har gått och blivit förkyld.

Lock i öronen, uppsvullen smärtande hals, total igenkorkning i näsan, rödflammig och helt seg i skallen eftersom jag inte kan få ordentlig sömn.

Det mesta känns segt och tröttsamt just nu, jag är trött och orkeslös och går omkring och nyser mest hela tiden.

Jag som aldrig brukar nysa pga en förkylning.

visserligen så får jag aldrig lock i öronen heller så, detta är en ny upplevelse för mig...

Så, jag försöker ta mig igenom arbetspassen, dricker hett te och saknar honung till det.
Med socker blir det helt enkelt inte samma sak.

Jag återkommer med uppdatering då det finns något speciellt att uppdatera er med, än så länge är det bara lugn vardag. Ja, förutom idag då jag började jobba, så fick jag först stå och göra iordning drickorna i restaurangen, men det ansåg inte dom högsta hönsen - som för första gången på veckor var där - passade sig, eftersom jag hade en McCafé-skjorta på mig, så skulle det kanske se konstigt ut...Ja, lite skumt tänkande där jag vet, men det är inte jag som bestämmer, så istället fick jag gå runt och torka bord och sopa golv.

Bra där.

Imorgon så ska jag gå till apoteket, och köpa nässpray för min näsa och jag är inte dom bästa kompanjonerna för tillfället. Den är helt igentäppt, snorig och så svider det och bränner så förbannat då jag försöker andas, vilket jag är beroende av mest hela tiden. Den går inte att snyta heller, hur mycket jag än tar i.

Vi får se hur jag tar mig igenom det här, man tycker ju att en förkylning inte ska vara så farlig.

Eller?

Inga kommentarer: