fredag 19 februari 2010

Krångel som gör en less...

Var till banken idag igen, den här gången för att fråga dom hur jag ska gå tillväga för att få ut min lön som jag nu får per check.

Och svaret jag fick gjorde mig så less och irriterad, eller ja, det var väl inte svaret i sig, utan på bankkillens och dom andra väntande kundernas gehör på min situation.

Han sa alltså, att jag kan inte göra ett skit med mina checkar, förräns jag kommit hem till Sverige. Jag måste alltså till min egna bank för att kunna sätta in pengarna på mitt svenska bankkonto. Inte så knepigt egentligen, då man tänker efter, men efter alla turer och krångel och djävulskap som jag hittills varit med om, så var det som droppen.
Då jag vet att jag inte kan komma hem förräns om månader heller...

Ja, angående reaktionen från dom andra på banken, så var det en kille som fällde en kommentar på franska till bankkillen, som jag inte hörde riktigt, men tydligen så var det någonting roligt, då han började skratta efteråt och bankkillen flinade stort åt han, det fanns en tredje kille där också, som även han skrattade åt hela situationen då han fick klart för sig vad mitt problem var.
Bankkillen var som brukligt fransk, ohövlig och ointresserad av att besvara mina frågor på ett sätt så att jag kunde förstå, och ovänlig.

Allt detta gör mig så frustrerad, för jag vet inte ens om det kommer att funka med att jag åker hem till min bank heller, jag vet inte om man kan sätta in pengar från en utländsk check eller hur man gör...Så på måndag, så ska jag prata med dom på kontoret, och säga åt dom att sätta in min lön på mitt svenska konto hädanefter, och kolla om dom inte kan sätta in lönerna jag fått hittills på samma gång...Jag har ingen aning om ifall det går, men man måste ju fråga iaf.

Ja, och så har jag handlat saker till att baka semlor nu också, saknar bara jäst och florsocker, men det tar jag en annan dag. Som imorgon t ex.
Sen på tisdag, då jag är ledig, så blir det storbak=)

Inga kommentarer: