fredag 12 februari 2010

Ledighet

Idag så kollade jag upp lite noggrannare med hur det går till att ta ledigt på jobbet, och hur många dagar jag kan ta ledigt.

Jag hade som planerat att åka hem över midsommar, dels för att jag inte trodde att det var möjligt för mig att ta ledigt tidigare, dels så känner jag inte att det är någonting direkt speciellt nu innan midsommar just.
Så nu då jag frågade chefen, så fick jag följande information:

Jag skriver ner den period jag vill ha ledigt på en lapp, och lämnar den sen till honom.
Och så kan jag vara ledig 13 dagar i juni, det var någonting med att man samlar på sig lediga dagar från då man har börjat jobba, visserligen så har jag ju inte jobbat så länge, men jag tycker ändå att 13 dagars obetald ledighet efter att ha jobbat 30-35 timmar per vecka sen mitten på november är lite väl snålt...

Men, jag tar det som erbjuds, dessutom så tror jag inte att dom räknar in helgen i dom här 13 dagarna, så om jag planerar det bra så kan jag vara ledig i 17 dagar sammanlagt, jag ska dubbelkolla det med han imorgon, och lämna in ledighetsansökan då. Jag hoppas att han jobbar imorgon nu bara, visserligen så är det helg, men restaurangen stänger ju inte för det så...

Och nu har jag fått min nya säng också, en helt ny...=)

Ja, visserligen så är det ju en sån här reservsäng, som man kan vika ihop, men den är helt ny och fräsch, med en tjock hård madrass, och så slängde vi på två tunnare madrasser också, som är mer barnmadrasser...Så nu hoppas jag att jag ska få sova gott=)

Inga kommentarer: