söndag 21 februari 2010

Helt otroligt...

Helt jävla otroligt!

Igår, så ringde dom in mig en timme tidigare på jobbet, eftersom killen som hade öppningen aldrig dök upp, dom hade ringt in en annan kille tidigare också och managerna var riktigt förbannade på den här killen som inte hade dykt upp i tid. Han kom inte alls på hela dagen heller och det här är inte första gången han gör så. Enligt en manager så var det här minst femte gången som han inte kommer, eller dyker upp flera timmar försenad till jobbet.

Så då jag började klockan 10, så öppnade jag cafét med en av managerna, som inte brukar jobba så mycket i cafét, han är en av dom som gärna hänger där och tar patisserier och kaffe stup i kvarten, och uppehåller dom andra baristorna från att sköta sina jobb men han har inte haft så stor koll på hur allting sköts där.
Men igår så var han i cafét hela dagen och hjälpte till och även ett bra tag idag också. Jag tycker ju att det är jättebra att managerna är med och jobbar i cafét, eftersom dom då ser och får känna på själva hur det är att jobba där, och hur pass mycket jobb vi faktiskt har, då direktören verkar anse att vi inte gör ett skit.

I alla fall, strunt i det, att man gör ett ouppskattat stressigt jobb får man väl leva med, det jag ville komma till var det här, att den här killen som alla ansvariga var förbannade på igår för att han inte dök upp, och som jag även hörde skulle få sparken, eller till och med redan fått sparken, av en annan anställd, kom till jobbet idag.

Och som om ingenting hade hänt, så bossade han på precis som vanligt!

Och jag blir så förbannad, att han bara kan komma och gå lite som han vill på jobbet, och dessutom bete sig som att han fortfarande är bättre än oss andra där. Det är som att han är ovärderlig där, precis så beter han sig och pratar med oss andra med ett sånt tonfall.

Jag bara kände, ett flertal gånger idag då han höll på och styra och ställa och tillrättavisa oss andra för småsaker som han själv skiter i, att jag bara ville snäsa av honom. Vem fan tror han att han är egentligen?

Sen blir jag mer förbannad på dom ansvariga, varför gör dom ingenting för?! Varför låter dom honom hålla på såhär, hur många chanser ska han få egentligen innan dom verkligen sparkar honom?

Men ja, det märktes ju en annan skillnad på han idag, nämligen att han stod i kassan nästan hela sitt pass, och var väldigt trevlig mot oss andra då vi skötte vårat jobb på ett enligt han tillfredsställande sätt.
Men, ett annat problem, är ju att han fortfarande inte klarar av stress, då jag exempelvis försöker ta beställningar i förväg för att snabba upp allting, dels för oss så att vi får mer tid till att gör annat, men framför allt för att kunderna ska slippa stå i kö och vänta onödigt länge, så blir han sur och anser att jag gör fel. Att man inte behöver göra så då det inte är så många kunder.
Men jag kan ju inte förstå varför man ska låta dom stå och vänta onödigt länge bara för det...

Sen så kan han helt plötsligt bara sticka iväg och göra allting själv också, även fast det står folk och väntar och det redan står någon och gör den beställningen.

Jag är glad egentligen, att han har förmiddagspassen, och slutar alldeles innan den värsta rusningen kommer, för att jobba med han under stress är riktigt jobbigt.

Sen är jag glad för att han har dom passen, eftersom det då innebär att jag inte behöver jobba med han så många timmar per dag=)

Men ja, har jag tur nu, så kommer managerna och direktörerna verkligen att ha det där mötet som jag hört dom snacka om flera gånger, och att allting om den här killen verkligen kommer upp till ytan då, och att han får sparken tillslut.

Man kan ju inte bete sig hur man vill heller, det borde finnas en gräns och den bör vara på samma nivå för alla anställda och då den gränsen är nådd - och den borde ju han ha uppnått vid det här laget - så ska man fanimej få sparken!

Inga kommentarer: