måndag 21 juni 2010

Snart bär det av

Idag kommer jag hem.

Jag är så nervös, att jag inte har kunnat ätit någonting annat än ett äpple och ett glas juice. Visst, jag är hungrig, men på ett sätt som jag vet betyder att om jag äter någonting nu, så kommer det antingen upp igen eller går rätt igenom mig med ilfart.

Varför blir det alltid så då man ska flyga? Det är ju inte direkt första gången jag flyger, och det är ingen lång sträcka heller direkt, men ändå så blir man så fruktansvärt nervös och orolig för allt innan.

Igår ville jag knappt lägga mig och sova, eftersom jag visste att det skulle vara först nu på morgonen som jag skulle börja känna av det. Igår så kände jag inget speciellt, det var som en helt vanlig dag på jobbet, förutom att jag sa hejdå till alla och att jag nu tar semester och åker hem.

Jag vaknade halv sex imorse, och kunde knappt somna om.

Men jag antar att det kommer att bli som vanligt då jag flyger, jättenervös innan och vara hungrig och få ont i magen, på flyget efter incheckningen så kommer jag att köpa nån macka eller liknande som jag bara kommer att kunna ta tre tuggor av innan jag vill kräkas upp allt, vilket jag kommer att göra på tåget senare om jag verkligen äter upp hela mackan.

Antagligen kommer jag att sova mig igenom hela flygresan också.

Sen är jag orolig för mitt bagage också, jag tycker ju att det är jättetungt och garanterat över 20 kilo, men brasilianskan testade en gång också, hon har ju rest mycket mer än mig och hon påstod iaf att hon kunde känna den ungefärliga vikten, hon sa att det kanske väger 14 kilo drygt, men inte mer.

Upp till bevis på incheckningen säger jag bara.

Men ja, antagligen så har hon rätt, för förra gången jag flög så hade jag packat 17 kilo tror jag i den väskan, och då var det ju redan väldigt tung, ungefär samma som nu. Vi får hoppas på det.
Hellre några kilo tillgodo och lite extra grejer kvar här, än att gå igenom samma sak jag fick göra en gång i Montpellier, då jag hade 26 kilo i väskan och fick stå vid sidan av och packa om för att få i mer grejer i handbagaget.

Pinigt värre.

Men ja, jag ska ta och åka nu, jag vet att det tar ungefär en timme med bussen som jag ska ta, plus att jag måste åka till en annan station nu med metron. Dessutom vill jag ha lite extratid ifall bussen inte kommer på en gång eller om den inte kommer alls så jag blir tvungen att åka in mot centrum och ta tåget istället. Sen måste jag ju försöka att hitta en self-service disk för att skriva upp mitt boardingkort också.

Mycket nu som ni kan se, men jag är på väg,

snart är jag hemma.

Inga kommentarer: