söndag 13 juni 2010

Helgen är äntligen till ända!

Min hyresvärd är besviken på sin egoistiska storasyster och klagar vitt och brett på henne till mig

Sonen i huset försöker smita ut med "saker" utan lov, men får total utskällning från sin mor, som får ont i halsen och blir hes efter allt skrikande

Brasilianskan samlar disk på hög i sin del av rummet

Sonen sjunger falskt och någonting i hans beteende och moderns utbrott och det hon sa, får mig att mer och mer tro att han går runt påverkad av någon slags drog

Dottern i huset håller sig gömd i sitt rum alldeles tyst för en gångs skull, då hon vanligtvis brukar stämma in i sin brors skrålande

Brasilianskan pratar i telefon. Igen

Hyresvärden prisar Gud som aldrig förr

Och sonen börjar bli mer irriterande än vad jag trodde var möjligt

Som ni kan se, en helt vanligt söndagskväll i mitt lilla franska kollektiv.

Fan vad skönt det ska bli att snart få komma hem till lite lugn och ro en stund.

Inga kommentarer: