söndag 20 juni 2010

1 dygn kvar

Nu är det exakt ett dygn kvar tills jag är hemma i Hudiksvall. Jag har inte varit hemma på närmare 8 månader, det kommer att kännas knepigt redan på flyget antar jag.

Idag vart det en massa krångel på jobbet, och ingen vet vem som egentligen har gjort fel, eller vad man nu ska kalla det. Det var nämligen så, som ni säkert minns, så hade mina chefer glömt bort att jag skulle ha semester nu, alltså hade dom gjort schema åt mig som vanligt nu dom närmaste två veckorna. Då jag påminde dom om detta, så ändrade dom självklart alla andras scheman också, för att det skulle gå ihop med allting.

Det dom missade då istället, var att dom även hade ändrat mitt schema för dom här sista dagarna, och glömt bort att berätta det för mig.

Starkt jobbat av dom, må jag säga.

Så, jag vet inte exakt hur det hela gick till, men av någon outgrundlig anledning så hade dom under tiden dom gjort om alla andras scheman, glömt bort att ge mig arbete för idag, så enligt deras nya schema som jag inte har fått ta del av, så skulle jag ha varit ledig idag.

Men, som sagt, detta visste ju inte jag någonting om så jag gick ju helt självklart efter det gamla schemat, och kom till jobbet i vanlig ordning klockan 7 imorse.

Döm av både min och caféets ansvariges försvåning av att se varandra där i omklädningsrummet.

Så, vi var två på öppningen idag, vilket brukar vara ganska skönt eftersom allting självklart går snabbare och man blir inte lika låst i cafét då heller som då man är ensam, utan saknas det någonting så kunde ju en av oss gå iväg och hämta det. Personligen så tycker ju jag att dom ska ändra på detta, för vi brukar ju alltid vara ensam till en 11-12 och göra hela öppningen och förmiddagen alldeles själv.
Men för att det ska gå ihop så måste dom anställa mer folk, och det kostar ju pengar, så det gör dom ju självfallet inte.

Så ja, det blev en extra arbetsdag idag även fast jag skulle ha varit ledig, men lika glad är jag för det, jag kommer ju att vara ledig i 2½ vecka nu framöver=)

Såå, efter jobbet så åkte jag hemåt, och började förberedelserna inför hemresan.
Det var bl a städning på listan, vilket gick ganska fort, sopa och moppa golvet, torka av bordet och slänga skräp.

Sen var det tvättning på schemat, har gjort en maskin nu som hänger och torkar, och väntar nu på att den andra ska bli klar.

Och del 3 i det hela, rensa och sortera bland mina kläder och grejer på sånt som jag inte använder längre eller som jag vet att jag inte kommer att ha användning av. Jag planerar ju som sagt för efter dom här två veckorna hemma också, genom att ta hem så mycket som jag bara kan av allting, så jag slipper ha med mig så mycket då jag åker vidare.

Det gick ju faktiskt rätt så smidigt må jag säga, även fast jag inte har räknat in allting som ligger i tvätten än. Lite för smidigt måste jag erkänna, för då jag kände mig klar med grejer som ska hem och stanna där, så verkade väskan tyngre än dom tillåtna 20 kilona.

Och då vet jag att jag fortfarande har grejer som tvättas nu som ska med, plus alla kläder och grejer som jag ska använda och sen ta med tillbaka.

Fan alltså.

Jag har ju ingen våg heller, ska fråga hyresvärden men jag tror att chansen är liten att hon faktiskt har en, så jag är ju inte riktigt hundra heller på hur mycket allting väger utan jag går ju bara efter magkänslan.

Men, jag ska väl rensa lite till, och sen så får vi hoppas att jag pga utebliven träning har blivit betydligt svagare på senaste tiden så att väskan är mycket lättare än vad jag faktiskt tror.

Men, jag lämnar det för tillfället, och ska checka in min biljett nu, kanske bäst att kolla hur mycket det kan kosta att ta med extravikt...

Inga kommentarer: